تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۴۲۸
کد خبر: ۲۵۶۸۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

ثبت رکورد روزانه حمل آهن اسفنجی به فولاد مبارکه

‌می‌متالز - رکورد روزانه حمل آهن اسفنجی به شرکت فولاد مبارکه به میزان ۱۱ هزار تن در روز دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ ارتقا یافت.

به گزارش می‌متالز، با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام‌شده میان ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی، واحد خرید مواد اولیه و ناحیه آهن‌سازی رکورد حمل روزانه آهن اسفنجی به فولاد مبارکه به میزان ۱۱ هزار تن در دوم اردیبهشت‌ماه شکسته شد.

این میزان از مواد اولیه با استفاده از ۴۳۴ کامیون به فولاد مبارکه حمل شده که برنامه‌ریزی جهت تأمین ناوگان، بارگیری مواد، حمل، توزین، کنترل کیفی و تخلیه آن با مشارکت جمعی واحد‌ها محقق شده است.

گفتنی است ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه سالانه حدود پانزده میلیون تن مواد اولیه شامل کنسانتره نرمه و زبره، گندله، آهن اسفنجی و…از مبادی مختلف به مقصد این شرکت حمل می‌کند که حمل این مواد به‌صورت ریلی، جاده‌ای و ترکیبی انجام می‌شود.

آهن اسفنجی یکی از مواد اولیه موردنیاز تولید در ناحیه فولادسازی است که بخشی از آن در داخل شرکت و بخشی از آن از سایر منابع بیرونی تأمین می‌شود. با توجه به محدودیت‌های حمل ریلی آهن اسفنجی، حمل آن از طریق جاده انجام می‌شود که در حمل جاده‌ای این ماده اولیه، محدودیت‌هایی در تأمین ناوگان حمل و بارگیری وجود دارد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده