تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۵۷۷۶۳
سرویس خبر : انرژی

واردات ۲۰ درصد تجهیزات صنعت نفت با وجود امکان ساخت داخل

‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد تجهیزات صنعت نفت را که می‌توانیم در داخل کشور بسازیم، با نظر کارفرما‌ها از خارج از کشور وارد می‌شود و در واقع کارفرما‌ها ساخت داخل را باور ندارند.

به گزارش می‌متالز، احسان ثقفی، رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در نشستی خبری اظهار داشت: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل شرکت‌های دانش‌محور به دانش‌بنیان، حمایت از اشتغال‌زایی بر پایه اشتغال مولد و تولید دانش محور، سه سیاست‌گذاری محوری برای سال جاری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت است.

وی افزود: در دولت فعلی، دسترسی به دولت‌مردان راحت‌تر شده و سطح تعامالات بین بخش خصوصی صنعت نفت و بخش دولتی افزایش یافته، اما باید دید که این افزایش تعاملات منجر به نتایج برای سازندگان داخلی صنعت نفت می‌شود یا خیر.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تصریح کرد: باید تعاملات موجود، سازماندهی و ساختارمند شوند تا با تغییر وزرا، دولت‌ها و حتی اعضای هیئت مدیره انجمن، این تعاملات در ساختار مشخص خود باقی بماند.

وی ادامه داد: قریب به ۲۰۰ شرکت زیرمجموعه انجمن استصنا، دانش‌بنیان شده‌اند و بقیه شرکت‌ها نیز دانش‌محور هستند.

ثقفی با انتقاد از نبود فضای کافی در نمایشگاه نفت امسال برای شرکت‌های سازنده تجهیزات صنعت نفت گفت: حدود ۲۰۰ شرکت زیرمجموعه انجمن خواستار حضور در نمایشگاه و تخصیص فضا بودند که در نهایت توانستیم برای ۱۳۰ شرکت، امکان حضور فراهم کنیم که اغلب این شرکت‌ها نیز فضای کافی در اختیار ندارند.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه "هر میزان برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت در کشور وجود داشته باشد، از بحث تولید تجهیزات مورد نیاز مشکلی نداریم"، گفت: از نظر قابلیت ساخت تجهیزات صنعت نفت، تا ۹۵ درصد تجهیزات را می‌توانمی در داخل کشور بسازیم، اما بر اساس آنچه عملیاتی شده، بالغ بر ۷۰ درصد تجهیزات را در داخل کشور می‌سازیم.

وی افزود: ۱۵ تا ۲۰ درصد تجهیزات صنعت نفت را می‌توانیم در داخل کشور بسازیم، اما نظر کارفرما‌ها این است که این میزان تجهیزات را از خارج از کشور وارد کنند و در واقع کارفرما‌ها باور ندارند که می‌توانیم این تجهیزات را ساخت داخل کنیم و به هر دلیلی، اقدام به واردات تجهیزاتی می‌کنند که در داخل کشور امکان ساخت آن‌را داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده