تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۶
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۵۸۰۲۴

کمک شرکت‌های دانش بنیان به حوزه معدن

‌می‌متالز - معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: شرکت‌های دانش بنیان همکاری خوبی را با وزارت صمت و معاونت معادن شروع کرده اند و قرار است به زودی در این زمینه وارد کار‌های عملیاتی شوند.

به گزارش می‌متالز، رضا محتشمی پور افزود: حوزه تکنولوژی حوزه جنگ است و با اقدامات تحریمی متمرکز شده برای جلوگیری از ورود تکنولوژی به کشور، بخش معدن و اکتشافات آن را دچار مساله کرده است.

وی گفت: یکی از بهترین اقداماتی که امروز باید انجام داد حرکت به سمت صنایع و شرکت‌های دانش بنیان است تا بتوانند در حوزه فرآوری‌های معدنی نیاز کشور را برطرف کنند.

محتشمی پور اضافه کرد: در حوزه معدن ظرفیت‌های خوبی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد، اما در این زمینه کمی عقب هستیم.

وی افزود: روز‌های آینده رویداد اینوتکس (۲۰ الی ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱) برگزار می‌شود که رویداد ملی نوآوری ایران است و سعی کردیم شرکت‌های معدنی را آنجا حاضر کنیم تا با ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان آشنا بشوند و از طرفی بتوانند تقاضای خود را مطرح کنند.

معاون وزیر صمت با اشاره به ایجاد اداره کل جدیدی در معاونت معادن، گفت:اداره کل مواد پیشرفته در راستای هماهنگی لازم بین شرکت‌های معدنی و دانش بنیان‌ها ایجاد شده است.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده