تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۵۸۰۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تاکید استاندار بر اشتغالزایی در معادن خوزستان

‌می‌متالز - استاندار خوزستان:از ظرفیت معادن استان برای ایجاد اشتغال و خلق ثروت استفاده شود.

به گزارش می‌متالز، استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروهی برای افزایش بهره‌برداری از معادن، گفت: اقتصاد خوزستان فقط بر پایه نفت و گاز و تک محصولی نباشد؛ بلکه باید از ظرفیت معادن و سرزمین پهناور استان به بهترین شکل به منظور ایجاد اشتغال و خلق ثروت استفاده و وضعیت استان را متحول کنیم.

جلسه شورای معادن با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان و به ریاست صادق خلیلیان استاندار خوزستان برگزار شد.

صادق خلیلیان در این جلسه با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروهی برای معادن استان متشکل از مسئولین، کارشناسان و اساتید دانشگاه، گفت: در جلسات این کارگروه سیاست‌گذاری‌ها و اقداماتی مانند نحوه افزایش بهره‌برداری از معادن استان و چگونگی جذب سرمایه‌گذار برای فرآوری مواد معدنی بررسی و تعیین شود.

وی با تاکید بر ایجاد ظرفیت‌سازی برای استان در ابعاد مختلف، افزود: جلسات کارگروه باید به طور مرتب خروجی داشته باشد و بر اساس آن اهداف مشخص، سرمایه‌گذار‌ها تشویق و به وسیله آن خلق ثروت و ایجاد اشتغال کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اقتصاد خوزستان فقط بر پایه نفت و گاز و تک محصولی نباشد؛ بلکه باید از ظرفیت معادن و سرزمین پهناور استان به بهترین شکل به منظور ایجاد اشتغال و خلق ثروت استفاده و وضعیت استان را متحول کنیم. وی به وجود ۱۴ نوع ماده معدنی در استان به عنوان یک ظرفیت اشاره و اضافه کرد: مسئولین مربوطه گزارشات کارشناسی در مورد معادن استان را در جلسات آینده ارائه دهند تا اهمیت موضوع، چشم‌انداز ظرفیت و پتانسیل‌های استان مشخص و بر اساس آن سیاست‌گذاری‌ها، مشوق‌ها و زمینه‌ها و بستر‌هایی که نیاز است فراهم شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خوزستان

عناوین برگزیده