تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۵۸۱۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در پیش‌بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

لیدری صنایع وابسته به کامودیتی و ارز ترجیحی

‌می‌متالز - صنایعی که به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی افزایش درآمد را تجربه می‌کنند، به‌تدریج معاملات مثبت و افزایش تقاضا را به همراه خواهند داشت.

به گزارش می‌متالز، نوید قدوسی، مدیر سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، در خصوص بازار امروز اظهار کرد: با توجه به تحریک مجدد انتظارات تورمی و رشد قیمت دلار به نظر می‌رسد بازار سرمایه در روند مثبت قرار گیرد. البته در این‌بین انتظار می‌رود بازار توجه ویژه‌ای به گروه‌هایی که ارتباط چندانی با قیمت‌های جهانی ندارند، نشان دهد.

وی در ادامه با اشاره به گروه‌های کامودیتی محور افزود: در این راستا می‌توان گفت صنایعی که به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی افزایش درآمد را تجربه می‌کنند، به‌تدریج معاملات مثبت و افزایش تقاضا را به همراه خواهند داشت. از طرفی در صنایع وابسته به کامودیتی در کنار تحریک انتظارات تورمی، نگاه به قیمت‌های جهانی نیز وجود داشته و سایر بازار که به‌عنوان سهام ریالی شناخته می‌شوند، احتمالاً افزایش تقاضا را تجربه خواهند کرد.

قدوسی در پایان خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر حجم معاملاتی مقداری افت را به همراه داشتند؛ اما اگر تقاضای امروز در بازار سرمایه افزایش یابد، می‌توان به بازگشت ارزش معاملات خرد در محدوده ۶ الی ۷ همتی امیدوار بود. همچنین به نظر می‌رسد صنایعی که حذف ارز ترجیحی برای آن‌ها منجر به رشد درآمدی همانند گروه‌های غذایی، دارویی، دام‌پروری و... شود، با افزایش تقاضا و قیمت روبه‌رو خواهند شد.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده