تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۵۸۱۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس مطرح کرد:

سوت زنی در بورس؛ اقدامی بازدارنده در برابر تخلفات

‌می‌متالز - عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس مطرح کرد: سوت زنی در بازار بورس اقدامی بازدارنده است و به کاهش تخلفات شرکت‌های بورسی در بازار سرمایه کمک کند.

به گزارش می‌متالز، محسن علیزاده با اشاره به کارآمدتر شدن سامانه دریافت شکایات و گزارشات تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: با دسترسی راحت‌تر مردم به این سامانه، امکان گزارشات مردمی تخلفات بازار سرمایه بیش از پیش فراهم شده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه گزارش تخلفات یا همان سوت زنی در بازار بورس؛ اقدام بسیار خوب، موثر و مثبت سازمان بورس در راستای اقدامات مفید ماه‌های اخیر مسوولان این سازمان است گفت: دستگاه قضایی اعلام کرده آماده اخذ و بررسی گزارشات مردمی تخلفات است ضمن اینکه از سوی هیات تحقیق و تفحص از سازمان بورس نیز درگاهی در بستر سامانه اینترنتی مجلس برای دریافت گزارش تخلفات بازار سرمایه راه اندازی شده است.

علیزاده افزود: البته لازم است که این گزارش‌ها همراه با مستندات کافی و قابل بررسی ارائه شود، پس از بررسی نیز مطمئنا اگر گزارشی صحیح باشد، هدایایی به گزارشگر تخلف اعطا خواهد شد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس توضیح داد: سوت زنی در بازار بورس اقدامی بازدارنده در مقابل تخلفات کسانی است که دور از چشم دستگاه‌های ناظر جسورانه تخلف می‌کنند لذا این اقدام می‌تواند به کاهش تخلفات شرکت‌های بورسی در بازار سرمایه کمک کند.

علیزاده همچنین با اشاره به اقدام اخیر کمیته انتظامی سازمان بورس در برخورد و سال صلاحیت متخلفان بورس تهران تصریح کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز طرح ۱۷ ماده‌ای اصلاح موادی از قانون بازار سرمایه در دست بررسی است و در تلاشیم بخشی از این طرح به تشدید مجازات متخلفان بازار سرمایه اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: مسوولان وزارت اقتصاد و سازمان بورس نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا بخش‌های بیشتری را به این قانون اضافه کنیم، در همین راستا این طرح به وزارت اقتصاد ارسال شده و در آنجا نیز کمیته‌ای برای بررسی ابعاد قانون تشکیل شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان یادآور شد: منتظر هستیم تا وزارت اقتصاد و دارایی اصطلاحات مد نظر خود را به مجلس بدهند تا در صورت تایید اعضای کمیسیون اقتصادی با طرح مجلس تلفیق و در نهایت برای بررسی به صحن علنی ارسال شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده