تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۲
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۵۸۱۴۶
سرویس خبر : انرژی

مذاکرات قطر و آلمان برای تأمین گاز ال‌ان‌جی به بن‌بست رسید

‌می‌متالز - خبرگزاری رویترز به‌نقل از افراد نزدیک به مذاکرات آلمان و قطر اعلام کرد که دو طرف نتوانسته‌اند در مورد قرارداد‌های بلندمدت تأمین گاز طبیعی مایع (LNG) به توافق برسند.

به گزارش می‌متالز، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه به‌نقل از افراد نزدیک به مذاکرات آلمان و قطر اعلام کرد که دو طرف نتوانسته‌اند در مورد قرارداد‌های بلندمدت تأمین گاز طبیعی مایع (LNG) به توافق برسند.

به‌گفته این نشریه، برلین با درخواست قطر برای امضای قرارداد‌هایی برای مدت حداقل ۲۰ سال موافقت نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، برلین علی‌رغم تلاش برای پایان دادن به اتکای خود به گاز طبیعی روسیه در بحبوحه وضعیت اوکراین، این بازه زمانی را در تضاد با برنامه خود برای کاهش ۸۸ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰ می‌داند.

یکی از این منابع به رویترز گفت: مساله مدت قرارداد LNG که به‌طور بالقوه اهداف کربن‌زدایی آلمان را به خطر می‌اندازد، بخشی از گفتگو‌های جاری با قطر است.
وی به این موضوع اشاره کرد که آلمان تنها کشوری نیست که مشتاق تأمین واردات ال‌ان‌جی از قطر است.

این منابع گفتند که قطر همچنین می‌خواهد در قرارداد خود از اقدام احتمالی آلمان برای تغییر مسیر گاز وارداتی ال‌ان‌جی به سایر کشور‌های اروپایی جلوگیری کند و این اقدام مورد استقبال اتحادیه اروپا نیست.

یکی از منابع همچنین به رویترز گفت که قرارداد LNG بین قطر و آلمان "انتظار نمی‌رود به‌زودی اتفاق بیفتد. "

قطر بزرگترین تأمین‌کننده LNG در جهان است. تولیدکننده بزرگ برق آلمان یعنی شرکت RWE در زمان حاضر قراردادی با شرکت قطرگاز برای تأمین سالانه ۱.۱ میلیون تن گاز ال‌ان‌جی تا پایان سال ۲۰۲۳ دارد که به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد.

مقامات RWE و همچنین نمایندگانی از شرکت آلمانی دیگر یعنی Uniper و رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان برای تأمین حجم اضافی عرضه LNG در ماه مارس با مقامات قطری دیدار کردند، اما تاکنون بر سر یک معامله بلندمدت به توافق نرسیده‌اند.

به‌گفته منابع رویترز، این هیات قرار است اواخر ماه جاری میلادی برای ازسرگیری مذاکرات به قطر بازگردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده