تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۷
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۵۸۱۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۲۴ هزار واحدی شاخص کل/حقیقی‌ها ۲۷۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند

‌می‌متالز - شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۲۱ اردیبهشت ماه، با رشد ۲۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، رشد ۲۴ هزار و ۹۱۸ واحدی (۱.۶ درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن نیز ۲.۲ درصد رشد کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به ۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان رسید.

در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۲۷۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۳ درصد یعنی پنج هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی»، «محصولات شیمیایی» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد ملت، وغدیر و حکشتی لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به شستا، شبندر و فولاد معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه ملت معادل ۳۷ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با برتری ۳۲ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۰۲ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۱ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۵۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده