تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۵۸۱۸۷
سرویس خبر : انرژی
اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد؛

نفت ۱۰۷ دلاری می‌شود

‌می‌متالز - اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) پیش بینی کرد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه دوم امسال به ۱۰۷ دلار می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در آوریل ۱۰۵ دلار بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش "دورنمای انرژی کوتاه مدت" پیش بینی کرد قیمت‌های نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به ۱۰۳ دلار در هر بشکه کاهش پیدا می‌کند و میانگین آن‌ها در سال میلادی آینده به ۹۷ دلار خواهد رسید که بیش از دو برابر میانگین قیمت سال ۲۰۲۰ است.

با این حال این سازمان هشدار داد که این پیش بینی‌ها در پنجم ماه مه پیش از این که پیشنهاد ممنوعیت واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا مطرح شود، انجام شده بود و در صورت اجرایی شدن این پیشنهاد، قیمت‌ها افزایش بیشتری پیدا خواهند کرد.

طبق برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میانگین قیمت وست تگزاس اینترمدیت در سال ۲۰۲۲ به ۹۸ دلار و ۲۰ سنت می‌رسد و سال آینده به قیمت پایین‌تری کاهش پیدا خواهد کرد.

تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۲ به ۱۱.۹ میلیون بشکه در روز بالغ می‌شود که ۷۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از سال میلادی گذشته است. با این حال اداره اطلاعات انرژی آمریکا میزان تولید در سال ۲۰۲۳ افزایش قابل‌توجه‌تری پیدا کرده و به ۱۲.۸ میلیون بشکه در روز بالغ شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا مصرف جهانی نفت و سوخت‌های مایع را ۹۷.۴ میلیون بشکه در روز تخمین زد که ۲.۱ میلیون بشکه در روز بالاتر از پیش بینی آوریل گذشته است. پیش بینی می‌شود میزان مصرف کل سال ۲۰۲۲ به ۹۹.۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که ۲۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از برآورد آوریل است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرد میانگین قیمت بنزین که اخیرا در آمریکا به رکورد بالای جدیدی صعود کرده است، امسال به ۳.۸۲ دلار در هر گالن و سال آینده به ۳.۵۱ دلار در هر گالن می‌رسد که بالاتر از ۳.۰۲ دلار در سال ۲۰۲۱ و ۲.۱۸ دلار در سال ۲۰۲۰ است.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده