تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۵۸۲۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه اولیه حگهر بخریم یانه؟

‌می‌متالز - امروز عرضه اولیه سهام شرکت حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان با حگهر در فرابورس انجام می‌شود. این عرضه اولیه چقدر نقدینگی نیاز دارد؟

به گزارش می‌متالز، فرابورس در اطلاعیه‌ای از عرضه اولیه سهام شرکت حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان خبر داد. بر همین اساس قرار است ۴۴۴میلیون برگه سهم این شرکت با کف قیمتی ۵۴۵ تومان برای هر سهم عرضه شود.

کف قیمت این عرضه ۵۴۵ تومان برای هر سهم و حداکثر سهمیه نیز ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج در بازار اول معاملات فرابورس عرضه می‌شود.

ارسال سفارش تنها از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان‌پذیر خواهد بود. ۵۰ درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.

ایستگاه‌های معاملاتی چیست؟

کارگزاری‌ها واسطه بین معامله‌گران و بورس اوراق بهادار هستند و سفارشات مشتریان خود را از طریق مکان‌های معاملاتی (ایستگاه‌های معاملاتی) که با سامانه معاملات بورس در ارتباط هستند انجام می‌دهند. هر کارگزاری با توجه به تعداد مشتریان خود ممکن است از ایستگاه‌های بیشتری استفاده کند و هر ایستگاه با یک کد، شناسایی می‌شود و که به آن کد ایستگاه معاملاتی گفته می‌شود.

ظرفیت سامانه معاملات بازار سرمایه ۶۰۰ تراکنش در هر ثانیه بود این عدد بعد‌ها به ۳ هزار تراکنش در ثانیه افزایش یافت. در نهایت در تابستان ۹۹ با همکاری مهندسان ایرانی این ظرفیت به ۲۰ هزار تراکنش رسید. سقف عضویت سالانه شرکت‌های کارگزاری در بورس به بخش ثابت ۲۰ میلیون تومان در سال و بخش متغیر به میزان ۵ درصد از درآمد ناشی از کارمزد معاملات کارگزاری‌ها شامل می‌شود.

افزایش درآمد عرضه اولیه

شرکت حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان در یک ماهه منتهی به پایان فروردین ماه ۲۰۴ میلیارد تومان از محصولات خود را فروخت که نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۱۱۱ درصدی داشته است.

این شرکت با سرمایه ۴۴۴ میلیارد تومانی در یک ماهه ۲۰۴ میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده