تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۴
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۵۸۲۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاون قوه قضائیه در سنندج: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به نفع مردم است

‌می‌متالز - معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح هدفمندی یارانه‌ها به نفع مردم است گفت: اقتصاد کنونی کشور نیازمند اصلاح و جراحی بوده و خوشبختانه دولت هم برنامه‌های خوبی دارد.

به گزارش می‌متالز، حسن بابایی شامگاه چهارشنبه در دیدار با علمای اهل‌سنت استان کردستان که در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی این شهر برگزار شد، از تلاش دستگاه قضا برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: دشمنان در طول ۴۳ سال اخیر همواره با عناوین مختلف دنبال گسترش مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، جبهه، تهاجم، شبیخون و ناتو فرهنگی بوده و با تبلیغات دروغین خود در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برهم زدن بنیان خانواده‌ها را نشانه گرفته است.

وی آمار بالای طلاق و عادی شدن روابط زن و شوهر و بی‌حجابی در سطح کشور را ناشی از نتایج دسیسه‌ها و تلاش‌های دشمنان دانست و گفت: فرماندهان فرهنگی در بخش آموزش و سایر بخش‌ها ضعیف عمل کرده و باید برای ساماندهی این حوزه، فرمایشات رهبری را ملاک عمل قرار دهیم.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه هم‌اکنون کشور در شرایط خاص تحریمی بوده و دولت به‌خاطر عبور از این وضعیت اقتصادی و شرایط بین‌المللی اجرای اصلاح هدفمندی یارانه‌ها را در نظر دارد تصریح کرد: تمام کشور‌ها همچون ایران دنبال این هستند که بحران مواد غذایی پیش نیاید و مردم به‌خاطر نان دچار مشکل نشوند و در همین راستا حذف ارز ترجیحی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه یارانه در کشور هدفمند پرداخت نشده و اقتصاد کنونی، اقتصاد صحیح نیست و نیازمند جراحی است، افزود: بسیاری از خانواده‌ها هزینه‌های زندگی خود را از طریق یارانه پرداخت کرده و شیوه پرداخت‌ها به‌گونه‌ای است که هیچ‌گونه تفاوتی بین خانواده‌ها ثروتمند و فقیر نیست و باید اصلاح شود.

بابایی با ذکر اینکه برخی از شرکت‌ها و تولیدکنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات می‌گرفتند در حالی که صادرات می‌کردند و سودی عایدی مردم نمی‌شد، بیان کرد: باید همه با هم به دولت که برنامه‌های خوبی جهت اصلاح این وضعیت دارد کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه پرداخت هدفمندی یارانه‌ها به نفع مردم بوده و باید سهم مردم از دریافت میزان یارانه‌ها بیشتر شود عنوان کرد: از ائمه جمعه استان کردستان انتظار داشته که در تریبون نماز جمعه برنامه‌های دولت را برای مردم تبیین کرده و تحت تاثیر شعار‌های دشمنان قرار نگیریم.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخشی دیگر از سخنان خود دوران قوه قضائیه را دوره تحول و تعالی خواند و افزود: مردمی بودن یکی از محور‌ها و شاخص‌های این دستگاه بوده که همواره مورد تاکید رئیس دستگاه قضا بوده و از قضات خواسته که در مساجد بین مردم حضور یافته و ضمن رسیدگی از نزدیک، اجازه کار چاق کنی را به سودجویان ندهند.

وی با تاکید بر اینکه باید دیدار‌های مسئولان دستگاه قضا با مردم چهره به چهره شود، خاطرنشان کرد: رئیس دستگاه قضا تاکنون در ۱۵۶ نقطه تهران در مسجد با مردم دیدار کرده و باید قضات در کردستان نیز در مساجد حضور یابند.

بابایی با بیان اینکه حضور در مساجد و بین مردم بودن را باعث رضایتمندی مردم که، ولی نعمتان ما هستند خواهد شد، عنوان کرد: خوشبختانه با حضور نماینده، ولی فقیه در استان کردستان وحدت خوبی بین علمای شیعه و سنی برقرار است.

وی از برگزاری آزمون سران دفاتر ازدواج در کشور خبر داد و اعلام کرد: سهمیه استان کردستان را در این بخش چند برابر خواهیم کرد تا بتوانیم یک سری از ماموستا‌ها در این حوزه سردفتر شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش پایانی سخنان خود سنددار کردن اراضی کشاورزی (حدنگار) به صورت رایگان و تک برگی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار این مجموعه خواند و یادآور شد: این اقدام باعث کاهش اختلافات و تثبیت مالکیت خواهد شد و امامان جمعه روستا‌ها مردم را به انجام کار‌های این سند تشویق کنند و بدانند که این سند‌ها باعث حذف یارانه و کمک معیشتی نخواهد شد.

حجت‌الاسلام سعید عسگری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این جلسه از تلاش ماموستایان و عالمان دینی برای پیشگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی در استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه شورای افتا با کار و تلاش شبانه‌روزی خود سبب کاهش ورودی‌های دادگستری شده است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان در سال ۱۳۵۹ با دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت، افزود: از همان روز‌های اول شکل‌گیری مرکز بزرگ اسلامی، بخشی از این مرکز به حل اختلافات مردم اختصاص یافته و افتخار می‌کنیم که با همراهی علما بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات جامعه را برطرف کنیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با ذکر اینکه در حال حاضر ۴۵ نفر علمای برجسته اهل سنت کردستان روزانه پاسخگوی ۲ هزار استفتا و مسوولیت احوال شخصیه و پاسخ به نامه‌های دادگستری را بر عهده دارند، افزود: امروز وقت رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم است و باید همه مسوولان و مردم ضمن دوری از هر گونه اختلاف و تفرقه و حفظ وحدت کنونی، در راستای خدمتگزاری به جامعه گام بردارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده