تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۵۸۲۶۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تحلیل بازار جهانی فلزات؛

توقف ریزش قیمت مس در بازار‌های جهانی| امکان اصلاح مجدد قیمت

‌می‌متالز - علیرغم توقف روند نزولی قیمت مس در روز سه شنبه، امکان از سرگیری دور جدید از اصلاح قیمت‌ها در روز چهارشنبه، همزمان با انتشار آمار تورم آمریکا و چین وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، قیمت مس پس از فروش سنگین در روز دوشنبه، امروز در حاشیه باقی مانده و اصلاح قیمت آن متوقف شد که ناشی از بهبود جو بازار اروپا در اوایل صبح روز سه شنبه بود.

با اینحال، نمی‌توان عوالی، چون بهبود بازار در اروپا که عمدتا تنها به عنوان کاتالیزور عمل می‌کنند را به عنوان فاکتور‌های اصلی و تاثیرگذار بر بازار مس در نظر گرفته و بیشتر باید به انتشار شاخص‌های تروم ماهانه در آمریکا و چین توجه داشت که قرار است روز چهارشنبه منتشر شوند.

علیرغم این موضوع، فعال‌ترین قرارداد مس ماه ژوئن در بورس آتی شانگ‌های تا ساعت ۰۴:۲۰ به وقت گرینویچ با ۰.۱۱ درصد کاهش و با قیمت ۷۱۴۰۰ یوان (۱۰۶۲۳.۹۳ دلار) به ثبت رسید. شایان ذکر است که قیمت مس در بورس فلزات لندن (LME) از بالاترین سطح پنج ماهه خود بالاتر رفت. با چنین رویدادی، قیمت مس LME حدود ۰.۵۰ درصد افزایش یافته و آخرین قیمت ثبت شده برای آن در بازار امروز ۹۲۶۵ دلار اعلام شده است.

از سوی دیگر، سخنان لیو هه، معاون نخست‌وزیر چین که به تکرار تبیین سیاست پویای «کووید-صفر» در این کگشور پرداخت نیز جو روانی مثبتی در بازار روز سه شنبه ایجاد کرد.

همچنین عقب نشینی بازدهی خزانه داری ایالات متحده به بهبود بازار‌ها کمک می‌کند. با این اوصاف، بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده عقب نشینی شروع هفته از بالاترین سطح ۲۰ سال گذشته را افزایش داد که در بحبوحه نگرانی از حرکت بعدی فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره بانکی، حداکثر ۵ واحد پایه (bps) یعنی نزدیک به ۳.۰ درصد کاهش یافت.

با این حال، انتظارات تورمی ایالات متحده، مطابق با نرخ تورم سربه‌سر ۱۰ ساله براساس داده‌های فدرال رزرو سنت لوئیس (FRED)، بیشترین کاهش را طی ۱۰ ماه گذشته تجربه کرد تا سطح قیمت اوایل ماه مارس را مجدداً آزمایش کند.

در ادامه، معامله گران مس ممکن است در بحبوحه نگرانی‌های ایجاد شده در آستانه انتشار آمار تورم کلیدی چین و ایالات متحده در حاشیه بازار باقی بمانند؛ گزارشی که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. اگر اعداد و ارقام این گزارش حاکی از نیازمند وضع سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر از سوی فدرال رزرو باشد، قیمت مس ممکن است بار دیگر کاهش یابد.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده