تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۵۸۳۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افت قیمت سنگ آهن چین با نظارت سرمایه گذاران!

‌می‌متالز - بر اساس داده‌های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین در روز جمعه بیش از ۴ درصد سقوط کرد، چراکه ریسک گریزی در بازار‌های مالی تشدید شده و از نظر سرمایه گذاران میزان اصلی تقاضا در چین از سوی مصرف کننده اصلی صورت می‌گیرد.

کوتاه از معاملات سنگ آهن و محصولات فولادی چین

به گزارش می‌متالز، سنگ آهن فاین ۶۲ درصد وارداتی به شمال چین با ۴.۲ درصد کاهش به ۱۳۸.۴۸ دلار در هر تن رسید که کمترین میزان نسبت به اواسط مارس است.

در همین حال، معاملات آتی در دالیان نیز ۱.۶ درصد کاهش و میلگرد فولادی و کویل نورد گرم هم در شانگ‌های با مقداری کاهش همراه بود.

تأثیر تداوم محدودیت‌های مقابله با ویروس بر بازار

در جلسه‌ای که روز پنجشنبه برگزار شد، دفتر سیاسی حمایت خود را از یک رویکرد وابسته به قرنطینه برای مهار ویروس تکرار کرد. این امر به دنبال تعهد رئیس جمهور شی جین پینگ در هفته گذشته به منظور تقویت ساخت و ساز زیرساخت‌ها برای نجات رشد اقتصادی رخ داد، که تحت فشار استراتژی کووید از سوی این کشور قرار گرفته است.

وی یینگ، تحلیلگر فولاد در China Industrial Futures گفت: «جلسه‌ای که دیروز برگزار شد عمدتاً حول محور کنترل همه گیر بود. این امر نشان می‌دهد که محدودیت‌ها در آینده نزدیک باقی خواهند ماند، از این رو، نگرانی‌هایی در مورد تأثیر محدودیت‌های کووید بر اقتصاد ایجاد شده است».

بر اساس یادداشت Holly Futures، پس از تعطیلات میزان تقاضا برای مواد فولادسازی تنها اندکی افزایش یافته است.

به گفته این سازمان، قرنطینه‌های مرتبط با ویروس، حرکت محموله‌های سنگ آهن را کند نموده، در حالی که میزان تقاضای کلی در بازار با عدم اطمینان (زیادی) از گسترش کووید در چین مواجه است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده