تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۵۸۳۳۳
سرویس خبر : اجتماعی
سرپرست معاونت فنی و عملیات بیمه‌ای صندوق بازنشستگی فولاد:

درمان بازنشستگان بیمار صعب العلاج صندوق فولاد رایگان است

‌می‌متالز - سرپرست معاونت فنی و عملیات بیمه‌ای صندوق بازنشستگی فولاد گفت: بازنشستگان فولاد دارای بیماری صعب العلاج، فرانشیز بیمه تکمیلی را پرداخت نمی‌کنند و درمان این عزیزان رایگان است.

به گزارش می‌متالز، محمد مهدی باباخانی در گفتگوی زنده شبکه‌های اجتماعی صندوق فولاد خطاب به بازنشستگان، گفت: به دلیل اینکه کار معدن، سخت و زیان‌آور است، بیمه درمان بازنشستگان صندوق، تقریبا بیمه جامعی است و باید هم، چنین باشد.

وی افزود: درمان بازنشستگان ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و زغال سنگ طبس (حدود ۶۰ هزار بازنشسته صندوق) بر عهده خود این شرکت‌ها بوده و بیمه تکمیلی مابقی بازنشستگان (حدود ۲۱ هزار نفر) که عمدتا بازنشستگان معدنی هستند را صندوق از طریق برون سپاری و عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌گر انجام می‌دهد.

باباخانی گفت: عمده نارضایتی بازنشستگانی که درمان آن‌ها مستقیم بر عهده صندوق است در خصوص هزینه‌های درمانی در مراکزی است که با شرکت بیمه گر، قرارداد نداشته و بازنشستگان برای دریافت خدمات این مراکز شخصا خودشان هزینه کرده و نسخه‌ها و هزینه‌های خود را برای دریافت وجه لازم به شرکت بیمه‌گر ارائه می‌دهند.

وی افزود: اکنون بخشی از این مطالبات بازنشستگان بر عهده شرکت بیمه‌گری است که قرارداد آن با صندوق در سال گذشته به پایان رسیده و به رغم همه پیگیری‌های صندوق بنا بر دلایلی که مطرح کرده در پرداخت این مطالبات تعلل دارد.

وی با بیان اینکه این مطالبات باقی مانده در مقایسه با رقم قرارداد صندوق با آن شرکت، رقم کوچکی است، افزود: البته صندوق برای عقد قرارداد سال جدید پیش بینی لازم را داشته تا اگر شرکت بیمه‌گر مطالبات بازنشستگان را پرداخت نکرد راسا این مطالبات را پرداخت کرده و سپس طلب حاصله را از شرکت بیمه‌گر دریافت کند.

سرپرست معاونت فنی و عملیات بیمه‌ای صندوق بازنشستگی فولاد ادامه داد: قرارداد کنونی بیمه تکمیلی نیز ۳۱ خردادماه امسال به پایان می‌رسد و مقدمات انتخاب شرکت جدید بیمه‌گر برای عقد قرارداد فراهم شده است.

باباخانی با بیان اینکه ۹۷ درصد بازنشستگان از خدمات بیمه تکمیلی شرکت بیمه‌گر طرف قرارداد با صندوق رضایت دارند گفت: تلاش می‌کنیم رضایت خاطر آن دسته از بازنشستگان ناراضی از دریافت خدمات را هم فراهم کنیم.

وی در خصوص گلایه بازنشستگان درباره زمان طولانی برای پرداخت هزینه نسخه‌های درمانی گفت: این گلایه‌ها را می‌پذیریم البته زمان پرداخت هزینه‌های درمانی سرپایی کوتاه است و سایر موارد نیز حداکثر تا یک ماه به طول می‌انجامد که درصدد کاهش آن هستیم.

باباخانی در پاسخ به پرسشی درباره بیمه عمر بازنشستگان فولاد نیز گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم تا در قرارداد جدید، بازنشستگان هزینه مربوط به بیمه عمر را پرداخت نکنند. البته شرکت ذوب آهن اصفهان، چون خود متولی بیمه عمر بازنشستگان این شرکت است در پرداخت غرامت بازنشستگان شرکت در سال ۱۴۰۰ عقب ماندگی دارد که امیدواریم جبران شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره زمان برگزاری کمیسیون عالی پزشکی گفت: جلسات این کمیسیون بر اساس تعداد پرونده‌ها و معمولا هر دو ماه یک بار تشکیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده