تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۵۸۳۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس اتاق بازرگانی اراک:

تنها کشف بازار صادرات کافی نیست، گاهی باید واردات را تسهیل کرد

‌می‌متالز - نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اراک گفت: انتظار می‌رود نمایندگان فعالان اقتصادی تنها به دنبال کشف بازار صادرات نباشند، چراکه نیاز است در مواقع لزوم واردات کالا، ماشین آلات و مواد اولیه نیز تسهیل شود.

به گزارش می‌متالز، عماد مردانی شامگاه  سه شنبه ۲۰ اردبیهشت در نشست رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه با فعالین اقتصادی استان مرکزی اظهار کرد: سه هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در استان مرکزی فعال است و بزرگ تربن کارخانه واگن و ادوات ریلی در خاورمیانه، بزرگ‌ترین کارخانه سولفات سدیم در خاورمیانه در این استان و شهر اراک واقع شده است.

عماد مردانی افزود: مهد آلومینیوم ایران در مرکز این استان قرار دارد و ۶۰۰ واحد پایین دستی فعال صنعت آلومینیوم نیز در این استان وجود دارد، مرکز عایق‌های رطوبتی کشور نیز در شهرستان دلیجان، تولیدکننده دکل‌های نیرو و انرژی در اراک فعال است و ساخت سازه‌های فلزی در صنعت نفت و پتروشیمی در واحد تولیدی ماشین سازی اراک انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: سهم وارادت ۱۵ کشور همسایه ایران در سال‌های گذشته ۱۲۰۰ میلیارد دلار بود که سهم ایران از این میزان دو درصد بود، بخشی از این سهم پایین مربوط به تحریم‌های خارجی و برخی نیز مربوط به خودتحریمی است و انتظار می‌رود نمایندگان فعالان اقتصادی تنها به دنبال کشف بازار صادرات نباشند، چراکه نیاز است در مواقع لزوم واردات کالا، ماشین آلات و مواد اولیه نیز تسهیل شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اراک بیان کرد: علیرغم وجود ۳۰۰ دانش آموخته اروپا، در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور، تاکنون اقدام قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته که باید به این موضوع توجه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده