تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۵۸۳۵۹

اصفهان و چهار محال و بختیاری از طریق راه آهن سراسری به هم متصل می‌شوند

‌می‌متالز - مجری طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد گفت: استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از طریق راه آهن سراسری به هم متصل می‌شوند و بر این اساس عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن شهرکرد به عنوان مهم‌ترین بخش ساختمانی این پروژه در سفر سفر آتی رییس جمهور آغاز خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا صلواتی افزود:این پروژه با هدف اتصال مرکز استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی سراسری و بین‌المللی اجرایی شده است و طبق برنامه ریزی انجام شده، عملیات احداث ایستگاه شهرکرد در سفر رییس جمهور آغاز می‌شود.

وی درباره آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن شهرکرد، گفت: با سرعت گرفتن اجرای پروژه راه‌آهن اصفهان- شهرکرد، عملیات اجرایی مهم‌ترین قسمت ساختمانی آن یعنی ایستگاه شهرکرد نیز با سفررییس جمهور به شهرکرد آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مزایای طرح ملی راه‌آهن شهرکرد – اصفهان اضافه کرد: اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور، دسترسی مرکز استان چهارمحال و بختیاری به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیت‌های ریلی، کاهش ترافیک بین استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان محرومیت‌زدایی و رویکرد توسعه متوازن در استان‌های مرکزی کشور، توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان زیبای چهارمحال و بختیاری، بهبود و توسعه شبکه ترابری و حمل و نقل ایمن مسافری و باری، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان چهارمحال و بختیاری، کاهش مصرف سوخت و انرژی و تکمیل کریدور ریلی اصفهان- اهواز از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

مجری طرح ملی راه آهن اصفهان- شهرکرد درباره مشخصات ایستگاه شهرکرد گفت: با جانمایی جدید و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این ایستگاه در محدوده‌ای ۲۱ هکتاری، به مساحت چهار هزار متر مربع زیربنا و با بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار آغاز و شامل قسمت‌های مختلفی فنی و اداری از جمله پست برق، ساختمان سوزنبانی، ساختمان پلیس، پارکینگ اتوبوس و سواری و ... می‌شود که با احداث آن، شهرکرد بیست و سومین مرکز استانی است که به شبکه ریلی سراسری متصل خواهد شد.

وی با اشاره به خط ریلی شهرکرد- اصفهان بیان کرد: این مسیر ریلی در قالب ۴ قطعه اجرایی با طول ۹۰ کیلومتر آغاز شده که یک قطعه در استان اصفهان و سه قطعه دیگر در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد که ایستگاه حسن‌آباد شهر مبارکه مبداء و ایستگاه شهرکرد در شمال شرقی این شهر مقصد آن است.
صلواتی در ارتباط با بازدهی این پروژه تصریح کرد: برآورد می‌شود تنها در سال نخست بهره‌برداری از این مسیر ریلی، ۷۰۰ هزار نفر مسافر و ۳ میلیون و نیم تن بار از طریق این شبکه ریلی جابه‌جا شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده