تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۵۸۴۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل صندوق فولاد:

فعالیت معادن زغال سنگ کرمان اصلاح شود

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با بیان اینکه وضعیت فعلی معادن زغال سنگ کرمان بیشتر حالت کارگاه‌داری دارد تا معدن‌داری گفت: روند فعالیت این معادن باید به سرعت اصلاح شود.

به گزارش می‌متالز، حسین عامریان روز شنبه در دیدار با اعضا هیات مدیره و مدیرعامل شرکت زغال سنگ کرمان با بیان اینکه شرکت معادن زغال کرمان باید نسبت به اجرای طرح‌های توسعه‌ای این شرکت همکاری لازم را داشته باشد افزود: از طرح‌های جدید و تاثیرگذار حمایت می‌شود.

وی به مدیرعامل شرکت زغال دستور داد درصدد تامین منابع مالی برای انجام طرح‌های توسعه‌ای این شرکت و رفع مشکلات کارگران باشد.

عامریان اظهار داشت: بحث مهندسی منابع مالی در دستور کار قرار گرفته لذا باید در اسره وقت نسبت به جذب منابع مالی اقدام شود، اما کلیه امور اجرایی و درآمدزایی و پیشرفت معدن وابسته به جذب پول نیست و باید یک اقدام استراتژیک انجام داد.

وی گفت: این شرکت باید حداکثر توان خود را در راستای مشخص کردن وضعیت بدهی‌ها و تسویه آن‌ها قرار دهد.

عامریان با بیان اینکه اگر مدیر باتجربه و کارآمد باشد می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه و درآمدزایی بشود گفت: یکی از بحران‌های صندوق بازنشستگی فولاد، شرکت زغال بود که با مدیریت جهادی این شرکت توانستیم این بحران‌ها را به نحوه احسن مرتفع کنیم.

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات کارگران زغال کرمان نیز گفت: در این راستا بایستی به‌دنبال راه حل‌های اساسی، سریع و کم هزینه باشید و اتاق فکر برای طرح‌های پیشنهادی تشکیل بدهید.

برنامه ریزی برای جذب نیروی انسانی در زغال سنگ کرمان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: برنامه ریزی لازم برای استخدام نیروی انسانی جدید در شرکت زغال سنگ کرمان در حال انجام است که باید هر چه سریعتر سازکار لازم در این زمینه مشخص شود.

وی ادامه داد: این سازوکار پس از تایید اعضا هیات مدیره و مدیرعامل شرکت معادن زغال کرمان به منظور تایید نهایی و انجام امورات لازم و تایید مدیرعامل به صندوق بازنشستگی فولاد ارسال می‌شود.

عامریان عنوان کرد: صندوق فولاد و شرکت دالاهو تمام حمایت خود را از طرح‌های پیشنهادی و کارشناسی شده انجام می‌دهد.

وی افزود: شرکت زغال کرمان تمام تلاش و توان خود را در عمل به بیانات مقام معظم رهبری بکار گیرد و در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ حرکت و در این زمینه بصورت جهادی اقدام کنند.

سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی فولاد (دالاهو) نیز در خصوص جذب نیروی انسانی گفت: برخی از نیرو‌های فعال در معادن زغال کرمان را می‌توان بازنشست و نیروی جوان جایگزین آن‌ها کرد.

علی بابایی ادامه داد: این امر سبب ایجاد انگیزه در پرسنل می‌شود.

معادن زغال هجدک راور مکانیزه می‌شود

مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان نیز گفت: ۲ طرح نیم مکانیزه و مکانیزه برای معدن هجدک در دستور کار قرار گرفته که با اجرای این طرح‌ها به صورت مکانیزه و با دستگاه، زغال را استخراج می‌کنیم.

محسن شریفی با بیان اینکه فعالیت مکانیزه در معادن زغال کرمان هزینه بر است افزود:، اما بایستی از این ظرفیت به صورت مطلوب بهره ببریم.

وی عنوان کرد: در زمینه مجموعه اداری و ستادی، مالی، کمیسیون و بهینه سازی کار‌های خوبی انجام شده و از مهمترین کار‌ها در حال انجام زمانبندی و سرعت بخشیدن به فرایند اخذ مجوز‌های معادن زغال حرارتی و ... است.

مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان ابراز داشت: یکی دیگر از مهمترین کار‌ها انجام امور ایمنی معادن است، چون زغال یکی از پر خطر‌ترین معادن کشور است این فعالیت را هم در دستور کار‌ها قرار داریم.

شریفی یادآور شد: نیروی انسانی این شرکت سال‌ها کار کرده و بخشی از آن باید بازنشسته و نیروی جدید جایگزین این افراد شود.

وی اضافه کرد: مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش شرکت زغال سنگ کرمان یکی دیگر از چالش‌ها است و همچنین خطوط تولید ما هزینه دارد و نمی‌تواند از حداکثر ظرفیت خود استفاده کند.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ کرمان گفت: مشکل تهیه چوب را باید برای تامین ایمنی مرتفع کنیم و همچنین با تجهیز معادن و کارخانه باید با حداکثر توان کار کنیم.

وی پیگیری فروش زغال و قرارداد‌های فروش، کاهش جریمه‌های شرکت، نصب سیستم مانیتورینگ و تجهیز و بروزرسانی معادن، تاسیس واحد مکانیک را از دیگر اقدامات جاری این شرکت برشمرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده