تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۲۵۸۴۸۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

انتشار شماره جدید «عصر مس» با ضمیمه «مس آباد»

‌می‌متالز - شماره ۹۰ نشریه عصر مس به همراه شماره سیزدهم ضمیمه «مس آباد» منتشر شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، «بهار مس در طلوع قرن» عنوان تیتر نخست روی جلد این شماره عصر مس است که در گفتگو با مدیران فملی ضمن تشریح دستاورد‌های شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۴۰۰، به برنامه‌های سال ۱۴۰۱ این شرکت می‌پردازد.

در پرونده این شماره عصر مس مدیران ارشد و میانی مجتمع‌های تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران در گفتگو‌های جداگانه ضمن بررسی دلایل موفقیت‌های گذشته به روند پیشرفت پروژه‌ها اشاره می‌کنند.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور نخستین مطالب این شماره عصر مس را به خود اختصاص داده است و در ادامه ضمن انتشار متن پیام نوروزی دکتر علی رستمی به‌عنوان مدیرعامل جدید فملی، در صفحات جداگانه گزارش بازدید‌های نوروزی وی در لحظه تحویل سال و روز‌های نخست شروع سال جدید از مجتمع‌ها منتشر شده است.

تأکید دکتر رستمی بر ضرورت توجه به دانش‌بنیان‌ها با توجه به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، ترجیع‌بند سخنان مدیرعامل فملی در بازدید‌های نوروزی به شمار می‌رود.

همچنین علاقمندان به گزارش‌های چهارمین همایش فلزات غیرآهنی می‌توانند مشروح مطالب این رویداد را در ۸ صفحه بخوانند.

گزارشی با عنوان «پروژه‌های مس؛ راه طی شده» به تشریح مهم‌ترین اقدامات معاونت توسعه و اکتشافات شرکت مس در سال ۱۴۰۰ می‌پردازد و این دستاورد‌ها را با جزییات تشریح می‌کند.

«غول‌های زرد و سرخ» عنوان گزارش دیگری است که به معرفی برترین معادن مس جهان می‌پردازد. در ادامه نیز دو مقاله خواندنی «مس؛ طوفان بازدهی» و «مس و استراتژی خرد مالی» منتشر شده است.

انتشار شمارۀ سیزدهم نشریه مس‌آباد

شمارۀ سیزدهم نشریه مس‌آباد، ضمیمۀ کودک و نوجوان نشریه عصر مس، ویژه نوروز ۱۴۰۱ منتشر شد. این شماره از نشریه، اولین شماره‌ای است که در سال جدید منتشر می‌شود و با حال و هوایی بهاری مهمان خوانندگانش شده است و عطر شکوفه‌های بهار از طرح روی جلدش شنیده می‌شود. شمارۀ ویژۀ نوروز ۱۴۰۱ آخرین شماره این نشریه در دو بخش کودک و نوجوان خواهد بود که انتشار یافته است. از شماره‌های آتی در یک بخش نوجوان منتشر خواهد شد.

همانند شماره‌های قبلی نشریه، این بار نیز نشریه بخش‌های متنوعی دارد تا موردپسند خوانندگان قرار گیرد. بخش کودک این شماره با زمینۀ کلی امانت‌داری، در جهت آموزش غیرمستقیم این مفهوم به کودکان نوشته شده است و بخش نوجوان نیز به سراغ معنای زندگی رفته است تا به بخشی از سؤالات نوجوانان پاسخ داده باشد.

مطالب نشریه را با «قرار نو» آغاز کرده‌ایم تا اولین شمارۀ نشریه در سال ۱۴۰۱ را با حالی نو آغاز کنیم. در نیمۀ کودکانۀ نشریه باز هم توکا در بخش کودک سراغ معرفی یک سرگرمی جدید و همچنین یک شغل جدید پرداخته است. در دو بخش «جزیرۀ هزار داستان» و «کلاغه به خانه‌اش نرسید» با قصه‌هایی با بوی بهار همراه کودکانیم و در بخش «با چشم‌هایم به‌جای پاهایم» باز هم با نگاه‌هایمان به سفر رفته‌ایم.

در بخش نوجوان، این بار سعی کرده‌ایم به نوجوانان در کمک کنیم تا کمی از دغدغه‌هایشان کم شود و از معنای زندگی گفته‌ایم. در بخش ادبی نشریه، در «هنر پنجم» از نادر ابراهیمی گفته‌ایم و جلسه‌ای دیگر از کلاس معجون‌سازی را در «مدرسۀ جادوگری کلمات» برگزار کرده‌ایم. مصاحبۀ این شمارۀ نشریه هم سراغ یکی از هنرمندان عرصۀ قلم‌زنی رفته است و نباید خواندنش را از دست داد. باز هم در بخش «خودم را می‌بینم» ورزشی دیگر برای مغز معرفی کرده‌ایم و در «سوی من»، به‌جای معرفی رشته‌های مختلف، این بار از چگونگی کشف علایقمان گفته‌ایم. مطالب این شماره نیز، مثل همیشه، با وسواس و با دقت فراوانی نوشته و انتخاب شده‌اند تا موردپسند خوانندگانش قرار گیرد.

منبع: مس پرس

عناوین برگزیده