تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۵
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۶۲۹۰۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بازار آرام خودرو

‌می‌متالز - بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها در اکثر خودرو‌ها و البته تداوم رکود در خرید و فروش است. به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران، در هفته جاری شاهد بودیم برخلاف هفته گذشته که نرخ دلار ثابت بود، اما قیمت خودرو افزایش می‌یافت، این هفته با افزایش نرخ ارز، قیمت‌ها ثابت ماند.

به گزارش می‌متالز، بر این اساس، فروشندگان نیز حاضر به فروش خودرو نبودند و خریداران هم کمتر مراجعه کرده و در مجموع رکود حاکم است. «سعید موتمنی» گفت: وقتی قیمت دلار در کانالی بالا رفته و برای چند وقت ثابت شود، آن وقت است که افزایش قیمت‌ها آغاز می‌شود.

وی افزود: در هفته جاری با وجود افزایش نرخ ارز، حتی قیمت خودرو‌های وارداتی با افزایش مواجه نشد. این مقام صنفی تاکید کرد: از آنجایی که هنوز هیچ جزئیاتی از دستورالعمل واردات خودرو مشخص نشده، بازار نیز هیچ واکنشی نداشته است. طبق آگهی‌های منتشره در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی، هر دستگاه پراید ۱۱۱ حدود ۲۰۲‌میلیون تومان، پراید ۱۴۱ حدود ۱۸۱‌میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۲۰۱‌میلیون تومان، کوئیک معمولی ۲۱۴‌میلیون تومان، کوئیک آر ۲۲۲‌میلیون تومان و خودروی شاهین نیز ۳۸۰‌میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند. همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۳۰۳‌میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ نزدیک به ۳۵۳میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۳۰۰میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۴۰۰میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۶۰۰میلیون تومان، تارا دنده‌ای ۴۴۰میلیون تومان و تارا اتوماتیک ۵۸۲میلیون تومان ارزش‌گذاری شدند که تارا اتوماتیک نسبت به هفته گذشته کاهش هشت‌میلیون‌تومانی را نشان می‌دهد. در دسته مونتاژی‌ها نیز هر دستگاه هایما اس ۷ حدود ۹۵۰‌میلیون تومان، دیگنیتی یک‌میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۹ نزدیک به یک‌میلیارد و ۳۵۰‌میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده