تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۶۲۹۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان نظارت میدانی اعضای کمیسیون جهش تولید مجلس از استان فارس صورت گرفت:

بررسی مشکلات واحد‌های اقتصادی و تولیدی استان فارس

‌می‌متالز - اعضای کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی در سفر به استان فارس، ضمن بازدید از برخی واحد‌های اقتصادی و تولیدی این استان، راهکار‌های حل مشکلات این واحد‌ها را بررسی کردند.

به گزارش می‌متالز، اعضای کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی در سفر به استان فارس، ضمن بازدید از برخی واحد‌های اقتصادی و تولیدی این استان، راهکار‌های حل مشکلات این واحد‌ها را بررسی کردند.

جعفر قادری نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت:: سفر اعضای این کمیسیون به استان فارس با هدف ادامه یافتن مباحث مربوط به نظارت میدانی و حضور در استان‌ها و همچنین پیگیری طرح‌ها و لوایح صورت گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در حقیقت هدف ما این است که در ادامه برنامه کاری کمیسیون، هم در استان‌های مختلف حضور پیدا کنیم و از نزدیک با مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در هر استان آشنا شویم و هم اگر فرصت یا مجالی شد بخشی از طرح‌ها و لوایح که در دستورکار کمیسیون قرار دارد را تعیین تکلیف کنیم و این طرح‌ها را برای ورود به صحن مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: روز پنجشنبه را به بازدید از واحد‌های اقتصادی و تولیدی استان فارس و رسیدگی به مشکلات این واحد‌ها و همچنین تشکیل جلسه‌ای با فعالان اقتصادی اختصاص دادیم.

وی بیان کرد: اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه از کارخانه گلسار، کولر هوایی آبان، فراسان، واحد تولیدی فاتح صنعت و شرکت شایان دیزل و دیگر واحد‌های تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز و شهرک‌های صنعتی و تولیدی استان فارس با هدف رسیدگی به مشکلات این واحد‌ها بازدید کردند.

قادری با بیان اینکه بخشی از این واحد‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند و نیاز به حمایت دارند، گفت: برخی از این واحد‌ها مشکل سرمایه در گردش یا مالیات بر ارزش افزوده دارند و یا با معضلاتی برای بازپرداخت تسهیلات ارزی مواجه هستند.

بررسی مشکلات واحد‌های اقتصادی و تولیدی استان فارس

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس تأکید کرد: هدف این بود که هم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فارس در عرصه تولید و هم معضلات و موانع واحد‌های تولیدی شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عصر جمعه هم به همراه اعضای این کمیسیون از دو واحد تولیدی دیگر بازدید شد؛ شرایطی فراهم شده تا از این طریق اعضای این کمیسیون در جریان مشکلات و معضلات واحد‌های اقتصادی استان قرار بگیرند.

بررسی مشکلات واحد‌های اقتصادی و تولیدی استان فارس
وی همچنین به برگزاری جلسه اعضای کمیسیون جهش تولید مجلس با حضور فعالان اقتصادی استان فارس در روز پنجشنبه اشاره کرد و گفت: در این جلسه دو ساعته، مشکلات واحد‌های تولیدی فارس از زبان خود فعالان اقتصادی مطرح شد و آن‌ها در این جلسه موانع و محدودیت‌های قانونی و اجرایی که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را توضیح دادند.

نایب رییس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:در تلاش هستیم تا به بررسی نهایی طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها بپردازیم و آخرین ویرایش این طرح را با مسائل و موضوعاتی که دارد با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و وزارت اقتصاد و نمایندگان بررسی کنیم تا این طرح آماده ورود به صحن شود.

سفر اعضای کمیسیون جهش تولید به فارس شامگاه چهارشنبه ۲۵ خردادماه با زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آغاز شد و تا شنبه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده