تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۶۳۱۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اصلاح یک هزار و ۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - شاخص کل بورس تهران در پایان ساعت کاری امروز (یکشنبه بیست‌ونهم خردادماه) افتی یک هزار و ۷۷۵ واحدی داشت و در سطح یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۹۶۳ واحدی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، با وجودی که بورس کار خود را با سبزپوشی در شاخص‌های مختلف آغاز کرد، اما بتدریج از روند مثبت آن کاسته شد به نحوی که شاخص کل با یک هزار و ۷۷۵ واحد (معادل ۰.۱۱ درصد) کاهش به یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم کاهشی ۴۳۲ واحدی داشت و ۳۷۶ هزار و ۶۴۴ واحد شد.

شاخص کل هم وزن با این حال با ۱۷۸ واحد افزایش، در سطح ۴۲۵ هزار و ۳۶۰ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت هم وزن هم با ۱۰۹ واحد رشد، ۲۶۰ هزار و ۴۶۲ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با یک هزار و ۹۹۳ واحد افت، شاخص بازار اول با یک هزار و ۱۵۰ واحد کاهش و شاخص بازار دوم هم با ۴ هزار و ۳۸ واحد اصلاح به ترتیب به یک میلیون و ۹۵۲ و ۳۴۶ واحد، یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۷۵۴ واحد و ۲ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۲۳ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس هم کاهشی ۱۴۶ واحدی داشت و در سطح ۲۰ هزار و ۹۶۳ واحدی ایستاد تا بار دیگر کانال ۲۱ هزار واحدی را از دست داده باشد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۶میلیارد و ۳۱۵ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۳هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان در ۴۴۳ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس هم ۳ میلیارد و ۱۱۳ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۲هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان در ۲۳۱ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۶هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر منفی در افت یک هزار و ۷۰۰ واحدی شاخص کل مربوط به نماد‌های نوری، میدکو، شپنا و فملی و بیشترین تاثیر مثبت هم مربوط به نماد‌های مبین، پارس و وبملت بود.

نماد‌های پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم سابیک، وبملت، نوری، شستا، شپنا، خودرو و خزامیا بودند.

منبع: اگزیم نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده