تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۶۳۲۰۴
سرویس خبر : انرژی
حسین سلاح‌ورزی پیشنهاد داد

تشکل‌های معدنی و پتروشیمی در تهیه فهرست مواد خام مشمول مالیات صادرات مشارکت کنند

‌می‌متالز - حسین سلاح ورزی نایب‌رئیس اتاق ایران پیشنهاد کرد فهرست مواد خام و نیمه خام مشمول مالیات و عوارض بر صادرات از سوی اتاق ایران با مشارکت تشکل‌ها و انجمن‌های معدنی و پتروشیمی تهیه شود.

به گزارش می‌متالز، نشست تعیین فهرست مواد خام و نیمه خام معدنی و پتروشیمی جهت قرار گرفتن این مواد در شمول مالیات بر درآمد صادرات در اتاق ایران برگزار شد. پیش از این وزیر اقتصاد در نامه‌ای به اتاق ایران خواستار دریافت فهرست پیشنهادی این اتاق برای اجرای قانون مالیات و عوارض بر صادرات مواد خام و نیمه‌خام شده بود.

در این نشست حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران، علی چاغروند، سرپرست معاونت کسب‌وکار اتاق ایران و جمعی از نمایندگان تشکل‌های معدنی و پتروشیمی حضور داشتند.

حاضران در این نشست، پس از بیان نظرات مختلف خود با پیشنهاد حسین سلاح‌ورزی مبنی بر مشارکت در تهیه فهرست مواد خام مشمول مالیات صادرات موافقت کردند.

پیشنهاد مشخص سلاح‌ورزی این بود که تشکل‌های مرتبط با حوزه معدن و پتروشیمی، ظرف زمانی مشخصی نظرات خود را در خصوص فهرست مواد خام مشمول مالیات صادرات تهیه و به اتاق ایران ارسال کنند تا پس از جمع‌بندی، فهرست نهایی از سوی اتاق ایران به وزارت اقتصاد ارسال شود.

منبع: پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

عناوین برگزیده