تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۶۳۲۶۱
سرویس خبر : صنایع کوچک
سخنگوی وزارت صنعت:

پنج قلم لوازم خانگی ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شد / اعمال از چهارشنبه جاری

‌می‌متالز - سخنگوی وزارت صنعت از گرانی ۱۰ تا ۱۵ درصدی ۵ قلم لوازم خانگی خبر داد و گفت: قیمت‌های جدید از اول تیر ماه اجرایی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت درباره تعیین تکلیف قیمت لوازم خانگی در سال جاری گفت: در این حوزه افزایش قیمت ۱۵ درصدی برای تلویزیون و ۱۰ درصد برای یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی تایید شد که از اول تیر ماه اجرایی می‌شود.

وی درباره افزایش قیمت شوینده‌ها توضیح داد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار از هشتم خرداد ماه افزایش قیمت شوینده‌ها نسبت به قیمت مصوب سال گذشته تا سقف ۲۵ درصد مجاز شد. کالا‌هایی که در سطح عرضه هستند، باید با قیمت درج شده قبلی عرضه شوند.

بر اساس این گزارش، عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی درباره تغییر قیمت لوازم خانگی به فارس گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، دستمزد و هزینه‌های جانبی دیگر، تعدیل قیمت لوازم خانگی اجتناب ناپذیر است. تولیدکنندگان راضی به افزایش قیمت نیستند، اما تولید به مرحله ضرر رسیده و چاره‌ای جز تعدیل قیمت نیست.

وی افزود: هنوز هیچ توافقی درباره افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ها صورت نگرفته و بصورت رسمی ابلاغ نشده است. تولیدکنندگان طبق مستندات و مدارک تعدیل قیمت‌ها را دنبال کرده و معتقدند برای وارد نشدن شوک به بازار بهتر است افزایش قیمت در دو مرحله انجام شود. قیمت لوازم خانگی کالا به کالا فرق می‌کند و بدون کارشناسی و دستوری نمی‌توان بازار را اداره کرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده