تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۶۳۲۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان:

کاهش ۹۰ درصدی حوادث در شرکت فولاد خوزستان/ حفظ سلامت و ایمنی کارکنان اولویت ماست

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، حفظ سلامت و ایمنی کارکنان را اولویت فولاد خوزستان دانست و از کاهش ۹۰ درصدی حوادث شدید در این مجموعه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، امین ابراهیمی مدیرعامل فعالیت‌های مجموعه فولاد خوزستان را بر پایه ایمنی و حفظ سلامت کارکنان با بکارگیری دستورالعمل‌های ایمنی برشمرد.

وی با اشاره به کاهش ۹۰ درصدی حوادث شدید در شرکت فولاد خوزستان بر سلامت و ایمنی کارکنان شرکت تاکید کرد و آن را سرلوحه کار و مدیریت شرکت دانست.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه سلامت کارکنان بر تولید، فروش و سودآوری اولویت دارد، افزود: علیرغم اینکه در شرکت فولاد خوزستان سخت‌گیری‌ها و تاکید بر رعایت اصول ایمنی باعث افزایش هزینه‌ها و طولانی شدن پروژه‌ها می‌شود، اما این جدیت در ایمنی را پذیرفته‌ایم و هزینه آن را هم می‌پردازیم تا ارزش و پاداشی ارزشمندتر یعنی سلامت و نشاط کارکنان را به دست آوریم.

وی از کاهش ۶۷ درصدی حوادث سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد و افزود: حدود ۹۰ درصد حوادث شدید و خیلی شدید شرکت فولاد خوزستان نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. کاهش حوادث شدید در حوزه پیمانکاران نیز ۸۰ درصد بوده که نشان از اثرگذاری فرهنگ ایمنی و سلامت در تمامی بخش‌های فولاد خوزستان دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان گفت: با تلاش مدیران ارشد و میانی شرکت و نظارت دقیق و اجرای دستورالعمل‌های ایمنی از سوی مدیریت ایمنی شرکت فولاد خوزستان، در سال جاری صرفا شاهد یک حادثه شدید بوده‌ایم، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، این حوادث چهار مورد بود.

گفتنی است، ضریب تکرار حادثه که بیانگر تعداد حوادثی است که منجر به از دست رفتن زمان کاری در تعداد معین ساعت کاری در محدوده زمان خاص می‌شود در شرکت فولاد خوزستان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به ۰/۷۵ درصد رسید، در حالی که در سال گذشته ۲/۷۶ درصد بود.

عناوین برگزیده