تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۶۳۳۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احتمال افزایش قیمت دلار در بلندمدت

‌می‌متالز - قیمت دلار دیروز یک کانال پایین آمد. در صورتی که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله یکسان تقسیم کنیم، عمده فعالیت نرخ دلار در بازار عصر روز یکشنبه روی پله‌های نهم و دهم صورت گرفت.

به گزارش می‌متالز، سیاست‌های جدید ارزی و تزریق عرضه به بازار همچنان در بازار ارز تهران به عنوان سرعت‌گیر قیمت دلار عمل می‌کند. هیجانات ارزی فروکش کرده است. معامله گران با احتیاط بیشتری نسبت به خرید و فروش ارز اقدام می‌کنند.

برخی از تحلیلگران می‌گفتند سیاست گذار قصد دارد با پمپاژ اخبار مثبت یا اعلام نرخ توافقی صرافی ها، ذهنیت بازیگران آماتور بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

محدودیت طالبان در بازار هرات

معامله گران در کنار سیاست‌های تسهیلگرایانه در زمینه معاملات ارزی توسط نهاد بازارساز به کاهش نرخ دلار در بازار‌های مرزی اشاره می‌کردند. در هرات قیمت دلار به علت محدودیت‌های ایجاد شده توسط طالبان در حال عقب نشینی است. یکی از دلایل نزول دلار تهران هم می‌تواند همین عامل باشد.


فعالان بازار ارز با اشاره رشد نرخ تورم در سال جاری معتقدند که تصمیمات ارزی جدید در شرایط فعلی تنها به عنوان یک مُسکِن عمل خواهد کرد و در بلند مدت دوباره احتمال رشد دلار وجود دارد.

قیمت دلار صداوسیما رونمایی شد

در بازار یک قیمت جدید نیز سوژه شده است؛ قیمتی که صدا و سیما برای دلار اعلام می‌کند. معامله‌گران در کنار آن ۶ نرخی که برای دلار وجود دارد به یک نرخ هفتم هم توجه می‌کنند: قیمت دلار صدا و سیما.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده