تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۲۶۳۴۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۳ مصدوم حادثه کارخانه سیمان دشتستان به استان فارس اعزام شدند

‌می‌متالز - فرماندار دشتستان گفت: سه نفر از چهار مصدوم حادثه اتصال برق در کارخانه سیمان این شهرستان برای درمان به استان فارس اعزام شدند.

به گزارش می‌متالز، پس از وقوع حادثه در کارخانه سیمان دشتستان که منجر به مصدومیت چهار نفر از کارکنان شد، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر، دستور رسیدگی سریع به مصدومان را صادر کرد و معاون عمرانی استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس اورژانس استان، و فرمانداران دشتستان و گناوه را به محل حادثه و محل مداوای مصدومان فرا خواند.

فرماندار دشتستان گفت: صبح در یکی از تابلو‌های برق شرکت سیمان دشتستان اتصالی رخ داد که منجر به قوس الکتریکی و سوختگی چهار نفر از کارکنان آن کارخانه شد.

احمد بنافی ادامه داد: سه نفر از مصدومان دچار ۷۰، ۶۰ و ۲۰ درصد سوختگی شده‌اند.

وی گفت: به سرعت پیگیری برای اعزام مصدومان به استان فارس آغاز شد با توجه به طول کشیدن زمان پذیرش، مصدومان به بیمارستان سوانح وسوختگی گناوه انتقال یافتند.

فرماندار دشتستان افزود: با انجام کار‌های پذیرش، ۳ مصدوم بعدازظهر امروز با بالگرد به استان فارس اعزام شدند و یکی از مصدومان که شرایط پایداری داشت در بیمارستان گناوه در حال درمان است.

بنافی عنوان کرد: پس از وقوع حادثه بخشدار مرکزی و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای بررسی وضعیت مصدومان در محل حادثه و سپس بیمارستان شهید گنجی برازجان حضور یافتند.

او گفت: گروهی برای بررسی علت این حادثه تشکیل شده که نتیجه کارشان به اطلاع مردم خواهد رسید.

در همین حال سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خدمات درمانی به بهترین شکل به مصدومین این حادثه ارائه شد.

حسن ملکی‌زاده افزود: با هماهنگی صورت گرفته چهار مصدوم حادثه بلافاصله با کمک تیم امدادی به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شدند.

وی بیان کرد: کار‌های اولیه برای مصدومین در بیمارستان شهید گنجی صورت گرفت و به علت سوختگی که مصدومین داشتند نیاز به ارجاع به مرکز درمانی تخصصی بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بلافاصله متخصص جراحی عمومی، متخصصی داخلی و متخصص بیهوشی در بیمارستان سوانح سوختگی گناوه به حالت آماده‌باش و آماده پذیرش مصدومین قرار گرفتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: مصدومین کارخانه سیمان دشتستان با چهار دستگاه آمبولانس مجهز اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان سوانح سوختگی گناوه اعزام شدند.

ملکی‌زاده با بیان اینکه یکی از بیماران که دچار سوختگی جزئی نیز شده بود به مرکز تخصصی اعزام شد، گفت: سه نفر از مصدومین به ترتیب ۷۰، ۶۰ و ۲۰‌درصد دچار سوختگی شده بودند.

وی گفت: به‌محض ورود مصدومین به بیمارستان سوانح سوختگی گناوه تمامی کار‌های لازم اولیه از جمله سرم تراپی برای تمامی مصدومین صورت گرفت و برای یکی از مصدومین نیز عمل سرپایی اسکاراتومی انجام شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از مصدومین باحال عمومی خوب از بیمارستان سوانح سوختگی گناوه ترخیص شد.

ملکی زاده ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با مرکز هدایت اورژانس استان فارس صورت گرفت و پذیرش برای سه مصدوم گرفته شد و با بالگرد اورژانس هوایی ۱۱۵ استان بوشهر با نیروی پرستار مجرب به استان فارس اعزام شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امکانات استان بوشهر برای ارائه خدمات باکیفیت عالی به بیمارستان سوانح سوختگی وجود دارد به‌گونه‌ای که از استان‌های هم‌جوار نیز برای دریافت خدمات درمانی به این مرکز تخصصی مراجعه می‌کنند.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده