تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۶۳۴۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز فعالیت دفتر نمایندگی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در خراسان رضوی

‌می‌متالز - دفتر نمایندگی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) با حضور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت و اعضای هیئت‌مدیره این مجموعه در خراسان رضوی افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی گفت: برای حمایت از صنایع دانش‌بنیان و پیشرفته مقرر شد نمایندگی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه در خراسان رضوی به‌عنوان هشتمین استان کشور که این صندوق در آن ایجاد می‌شود؛ شکل گیرد.

وی افزود: سازمان صمت استان خراسان رضوی امسال با شعار تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین برنامه‌های متعددی برای ارتباط بین صنعت و حوزه دانش‌بنیان دارد و بر همین مبنا جلسات متعددی برگزار کرده و برنامه‌های ویژه‌ای برای ارتباط این ۲ بخش انجام داده و یکی از مهم‌ترین موضوعات موردتوجه در جلسات با فعالان و شرکت‌های دانش‌بنیان، موضوع حمایت‌های مالی بوده است.

رجبی تصریح کرد: پیش‌ازاین برای صنایع فعال در حوزه فناوری ابزار حمایتی لازم در استان وجود نداشت و پس از برگزاری جلسات مختلف با فعالان این حوزه، دفتر نمایندگی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در استان افتتاح شد و با انجام این کار حلقه مفقوده حوزه حمایت از صنایع پیشرفته از بین رفت و درواقع با حمایت هیئت‌مدیره این صندوق فضا برای ورود صنایع تبدیلی به حوزه فناوری تسهیل می‌شود.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه صنایع خراسان رضوی در حوزه قطعه‌سازی، الکترونیک، ماشین‌سازی و صنایع غذایی و... قدمت زیادی داشته و در حوزه صنایع معدنی نیز فعالیت‌های خوبی انجام‌گرفته است، همچنین از ابتدای سال نیز جلساتی با پارک علم و فناوری استان و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار و اتاق فکری برای همفکری در خصوص توسعه این فعالیت‌ها تشکیل‌شده است و درنهایت مجموع این اقدامات فضا را برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناور فراهم می‌کند.

در ادامه این مراسم محسن نادری منش، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، بیان کرد: صندوق صحا در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۸ به‌عنوان صندوق حمایت از صنایع الکترونیک آغاز به‌کار کرد.

وی گفت: این صندوق قرار است نهاد تخصصی برای حمایت از صنایع الکترونیک باشد و باید توجه داشت صنایع الکترونیک ازنظر جنس و دانش با یکدیگر متفاوت بوده و نیاز به حمایت‌های خاص دارند.

نادری منش اضافه کرد: با توجه به عملکرد و نیاز صنعت و با اضافه شدن حوزه‌های فناوری دیگر این صندوق در سال ۱۳۹۸ به‌عنوان صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته ادامه کار داد که به‌تبع آن نیاز به تأمین سرمایه و ابزار مختلف برای کار داشت، ابزار‌های قبلی این صندوق تسهیلات، ضمانت و خدمات کارشناسی بود، اما اکنون موضوع سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیز به این حمایت‌ها اضافه‌شده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده