تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۶۳۵۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

یک واحد صنعتی آلاینده در شهرک محمودآباد قم پلمب شد

‌می‌متالز - رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت: یک واحد آلاینده ذوب فولاد درشهرک صنعتی محمودآباد این استان پس از صدور اخطاریه‌های لازم و عدم اقدام مؤثر برای کاهش و رفع آلودگی، با دستور قضایی پلمب شد.

به گزارش می‌متالز، علی احمدی در سخنانی اظهار داشت: واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و دیگر نقاط استان، به صورت منظم و مستمر در تمامی ساعات شبانه روز با حضور کارشناسان این اداره کل مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به فعالیت برخی از واحد‌های صنعتی آلاینده در سطح استان، خاطرنشان کرد: برخی از این واحد‌های آلاینده در جهت راه‌اندازی و ایجاد سیستم‌های کنترل آلودگی، اقدامات مثبت و مؤثری انجام داده‌اند، اما تعداد اندکی نیز به دلایل گوناگون، توانایی کنترل آلودگی مجموعه‌های خود را ندارند.

وی گفت: این اداره‌کل در راستای مقابله با تخلفات واحد‌های آلاینده صنعتی و صیانت از حقوق مردم، پس از ارائه گزارش‌های کارشناسی مبنی بر وجود آلودگی‌های زیست محیطی، اخطار‌های لازم با اعلام مهلت مناسب جهت رفع آلودگی در چند نوبت برای آن‌ها صادر می‌شود.

احمدی در ادامه افزود: اگر واحد‌های صنعتی نسبت به اخطار‌های زیست محیطی بی‌اعتنا بوده و در جهت کاهش و رفع آلودگی اقدام مؤثری نداشته باشند، پرونده آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع داده شده و در صورت آلودگی شدید، از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

احمدی با اشاره به پلمب یک واحد آلاینده ذوب فولاد در شهرک صنعتی محمودآباد با دستور قضایی، تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم برای تأمین امنیت و سلامت عمومی جامعه همه تلاش خود را به کار گرفته و برای مقابله با تخلفات زیست محیطی در عرصه‌های انسانی و طبیعی، هیچگونه مماشات و مسامحه‌ای ندارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قم

عناوین برگزیده