تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۶۳۵۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

‌نمی‌دانم چه کسی مخالف اختصاص معدن برای انتقال آب به یزد است

‌می‌متالز - دکتر جوکار در تذکری به رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه چرا قانون رتبه‌بندی معلمان را اجرایی نمی‌کنید، گفت: نمی‌دانم چه کسی مخالف اختصاص معدن برای انتقال آب به یزد است.

به گزارش می‌متالز، دکتر محمد صالح جوکار نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در تذکری به رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مردم استان یزد همچنان امید به نگاه کریمانه دولت دارند، گفت: روزانه هزاران میلیارد تومان سنگ از معادن استان یزد استخراج می‌شود و پایه رشد اقتصادی استان‌های دیگر را فراهم می‌آورد، ولی چیزی جای آن را پر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در سفر استانی رئیس‌جمهور به استان یزد قرار بود یک معدن به‌جای انتفاع شدن توسط شرکت‌های خصولتی برای انتقال آب به استان یزد واگذار شود، افزود: نمی‌دانم کدام مدیر، مس.ول یا وزیری مخالف این دستور رئیس‌جمهور است و انتظار می‌رود که در اسرع وقت نسبت برای حل این مشکل اقدامات لازم صورت پذیرد.

جوکار در ادامه ضمن گلایه از اجرا نشدن قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار داشت: این قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و مجلس برای اجرای آن در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۸ هزار میلیارد بودجه در نظر گرفت، ولی متأسفانه در هیات وزیران آئین نامه اجرایی آن تصویب نشده است.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس افزود: احکام فرهنگیان تا تاریخ ۲۳ خردادماه قرار بوده که در اختیار آن‌ها قرار گیرد که بازهم متأسفانه اقدام نشده است.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی کار و بر اساس ماده ۹۶ و تصویب افزایش ۳۸ مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: متأسفانه در هیات وزیران برداشت را به صورت پلکانی مصوب کرده و بر اساس نظام پرداخت در حق بازنشستگان باسابقه که حق بیمه را در طول سال پرداخت می‌کنند به عدالت رعایت نشده که ضرورت دارد به این مساله به شکل جدی پرداخته شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده