تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۶۳۵۸۳

نخستین قطار کانتینری قزاقستان از ایستگاه تهران عازم اروپا شد

‌می‌متالز - نخستین قطار کانتینری قزاقستان به مقصد ترکیه و اروپا با ورود به کریدور شبکه سراسری ریلی ایران، امروز از ایستگاه راه‌آهن تهران عازم ترکیه شد.

به گزارش می‌متالز، اعزام این قطار بر اساس مذاکرات و هماهنگی‌های قبلی انجام شده بین سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با مدیرعامل راه‌آهن کشور قزاقستان و باهدف فعال‌کردن کریدور ترانزیتی KTI (قزاقستان - ترکمنستان - ایران) و در ادامه حمل به مقصد ترکیه و اروپا، در چارچوب نشست رؤسای جمهور دو کشور ایران و قزاقستان صورت پذیرفته است.

این قطار کانتینری روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد از مبداء اکتائو قزاقستان بارگیری و به مقصد در نظر گرفته شده، مطابق برنامه تنظیمی اعزام شده است.

طول این مسیر ریلی ۶ هزار و ۳۳۶ کیلومتر است که از این میزان، حدود ۳ هزار و ۱۸۵ کیلومتر در قلمرو قزاقستان، ۷۰۰ کیلومتر در قلمرو ترکمنستان، یک هزار و ۵۱۷ کیلومتر در قلمرو ایران و ۹۳۴ کیلومتر آن در قلمرو ترکیه قرار دارد.

 سید میعاد صالحی، مدیر عامل راه آهن کشور در صفحه شخصی خود نوشت: ‏به لطف خدا و با هم افزایی ‎میدان و ‎دیپلماسی، پس از مذاکرات و توافقات چندماهه، امروز ‎کریدور ریلی قزاقستان-ترکمنستان-ایران-ترکیه با هدفگذاری اولیه جابجایی سالانه ۵ میلیون تن بار به منظور بهره‌مندی از ‎مزیت ژئوپلتیک کشور راه‌اندازی شد.

نخستین قطار کانتینری قزاقستان از ایستگاه تهران عازم اروپا شد

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده