تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۶۸۹۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۲۸هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۲۸ هزار واحد کاهش، معادل ۱.۹۲ درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۲۶ میلیارد و ۶۲۱ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۰۶ هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۴۸۵ هزار و ۱۵۴ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۳۲.۹۱، ۵۲.۱۵ و ۳۵.۹۳ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵۹۶۱ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۸۰ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۵۸.۶۵ و ۵۳.۹۹ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۲۸ هزار و ۱۸۷ واحد کاهش، معادل ۱.۹۲ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۴۴۳ هزارو ۷۱۱ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۴ هزار و ۳۱۶ واحد کاهش، معادل ۳.۵۵ درصد افت کرد و رقم ۳۸۹ هزار و ۴۶۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۵ هزار و ۵۸۳ واحد افت به رقم یک میلیون و ۸۳ هزار و ۴۷۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۱ هزار و ۷۵۰ واحد افت، به عدد ۲ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۷۴۰ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲.۳۱ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۱.۴۶ درصد افت همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده