تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۶
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۶۹۰۹۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
وزیر راه و شهرسازی:

مسکن ملی در زمان تحویل فقط ۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت

‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی از افتتاح صد هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهریور خبر داد و گفت: براساس گزارش دیوان محاسبات کشور طرح مسکن ملی ۸.۸ درصد پیشرفت داشت و ما در قالب نهضت ملی مسکن آن را تکمیل کردیم.

به گزارش می‌متالز، «رستم قاسمی» درباره افتتاح‌های نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: شهریور امسال ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آماده افتتاح داریم که در مرحله ۹۸ تا ۹۹ درصدی هستند و منتظر نصب انشعابات آب و برق هستیم.

وی افزود: همچنین پس از شهریور هر ماه تعدادی از واحد‌های نهضت ملی مسکن افتتاح خواهند شد که تعداد قطعی را نمی‌توان اکنون اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا این ادعا صحت دارد که واحد‌های آماده افتتاح، تکمیل شده طرح مسکن ملی است، گفت: در دو سالی که در دولت قبل برای مسکن برنامه ریزی داشت براساس گزارش دیوان محاسبات کشور مسکن ملی تنها ۸.۸ درصد پیشرفت داشته ما همان را ادامه دادیم.

قاسمی درباره تسهیلات ۷۰۰ میلیونی ساخت نهضت ملی مسکن گفت: هنوز شورای پول و اعتبار با این رقم موافقت نکرده است.

وی در خصوص صندوق ملی مسکن اظهار داشت: اکنون در صندوق ملی مسکن اعتبار نداریم، اما در قانون بودجه ۱۴۰۱ تقسیط ۳۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که حتما باید به صندوق واریز شود.

ویزر راه و شهرسازی افزود: براساس دستور رئیس جمهور و قانون جهش تولید مسکن باید خط اعتباری ۵۰ هزار میلیارد تومانی مسکن مهر از مسیر برگشت اقساط به صندوق ملی مسکن واریز شود. همچنین درآمد حاصل از همه مالیات‌های مرتبط با بخش مسکن باید در اختیار این صندوق قرار گیرد که امیدواریم به زودی این مورد تحقق یابد.

منبع: اگزیم نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده