تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۶
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۶۹۲۲۸
سرویس خبر : انرژی

تولید نفت آمریکا کاهش یافت

‌می‌متالز - طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این کشور در ماه مه حدود ۱۱.۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که نسبت‌به ۱۱.۶۵ میلیون بشکه تولید شده در ماه قبل‌از آن پائین‌تر بوده‌است.

به گزارش می‌متالز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت خام این کشور در ماه مه ۰.۵ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم از ماه فوریه رسیده است.

طبق این گزارش، آمریکا در ماه مه حدود ۱۱.۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که نسبت‌به ۱۱.۶۵ میلیون بشکه تولید شده در ماه قبل‌از آن پائین‌تر بوده‌است.

تولید نفت آمریکا در حال بهبود از رکود دوران همه‌گیری کروناست، اما همچنان کمتر از رکورد ۱۲.۳ میلیون بشکه تولید شده در ۲۰۱۹ قرار دارد.

تولید در داکوتای شمالی ۱۷.۱ درصد در ماه مه افزایش‌یافته و به حدود ۱ میلیون بشکه در روز رسیده‌است که بالاترین رقم از ماه مارس را نشان می‌دهد.

تولید در نیومکزیکو ۰.۷ درصد پایین آمده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز در ماه مه رسیده‌است. تولید در تگزاس هم با ۱ درصد کاهش ۵ میلیون بشکه در روز گزارش‌شده است، یعنی پایین‌ترین رقم از ماه فوریه.

در گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمده‌است تولید ماهانه گاز طبیعی در ۴۸ ایالت پایینی ۱.۱ میلیارد فوت‌مکعب در روز بالا رفته و به رکورد ۱۰۸.۴ میلیارد مترمکعب رسیده‌است.

بالاترین رقم تولید گاز آمریکا در نوامبر ۲۰۲۱ و برابر با ۱۰۸.۲ میلیارد فوت‌مکعب بود.

تولید ماهانه گاز در ایالت‌های بالایی تولیدکننده افزایش‌یافته است. تولید در تگزاس با ۰.۳ درصد افزایش به رکورد ۳۰.۹ میلیارد فوت‌مکعب رسید و در پنسیلوانیا با ۰.۵ درصد افزایش ۲۰.۷ میلیارد فوت‌مکعب گزارش شد.

تقاضا برای نفت خام و محصولات نفتی در آمریکا در ماه مه حدود ۲۰ میلیون بشکه در روز افزایش‌یافت که بالاترین رقم از ماه مارس را نشان می‌داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده