تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۶۹۳۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تاسیس مدرسه معدن‌کاری حرفه‌ای در زنجان

‌می‌متالز - نایب رئیس اتاق معدن ایران از برنامه‌ریزی برای تاسیس مدرسه معدن‌کاری حرفه‌ای در همه بخش‌ها خبر داد و گفت: این مدرسه با هدف تربیت تکنسین معدنکاری تاسیس خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، غرقی در همایش اصناف، صنتعگران و معدن‌کاران استان زنجان که در سالن اجتماعات مهرانه زنجان برگزار شد، فعالیت ۱۶ ساله خود در حوزه معدن اشاره و اظهار کرد: در این راستا معادن تلاش می‌کنند به وظایف اجتماعی خود عمل کنند.

نایب رئیس اتاق معدن ایران با تأکید بر تلاش فعالان معدنی برای عمل به وظایف اجتماعی خود گفت: این حوزه تلاش می‌کند اشتغال خود را هم از میان مردم بومی معادن فعال انتخاب کند که در این راستا علاوه بر مردان از زنان نیز بعد از ارائه آموزش‌های مورد نیاز استفاده می‌شود.

وی به فرسوده بودن ماشین آلات فعال در معادن استان که اغلب آن‌ها بالای ۲۰ سال عمر دارند اشاره کرد و گفت: نسبت فایده معدن که در اوایل یک به دو بوده است در حال حاضر ۱۶ به یک تبدیل شده است.

غرقی به تشکیل کارگروهی برای تامین قطعات مورد نیاز ماشین آلات مورد استفاده در معادن اشاره و تصریح کرد: یادمان باشد هیچ نماینده رسمی در هیچ کشوری به ما دستگاه نو نمی‌فروشد.

نایب رئیس اتاق معدن ایران در ادامه با تشریح تجربه شخصی خود از خرید از یک منبع خارجی گفت: با وجود همه تلاش‌های انجام شده، این ماشین‌الات در حال حاضر در گمرک زنجان گیر افتاده است.

وی از برنامه‌ریزی برای تاسیس مدرسه معدن‌کاری حرفه‌ای در همه بخش‌ها خبر داد و گفت: این مدرسه با هدف تربیت تکنسین معدنکاری تاسیس خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده