تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۶۹۳۰۸
سرویس خبر : اجتماعی

فرار از گرمای پنجاه درجه به دل کوه

‌می‌متالز - برنامه صعود طبق هماهنگی‌های صورت گرفته تمام همنوردان ساعت ۸:۳۰ صبح روز ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ در محل منازل سازمانی دویست دستگاه شرکت فولاد خوزستان صورت پذیرفت و پس از سوار شدن به اتوبوس و تهیه ملزومات صعود عازم روستای نیاکان شهرستان شهرکرد شدیم. هوای اهواز شرجی و دما ۵۰ درجه سانتی گراد و رطوبت ۹۵ درصد، از سوی هواشناسی اعلام شده بود.

به گزارش می‌متالز، نزدیکای غروب آفتاب بود که به روستای نیاکان رسیدیم. آقای شنبه زاده از اهالی روستا به استقبال مان آمد. پس از صرف شیرینی و چای، چادر‌ها را برپا کردیم.

هوا گرگ و میش بود، ساعت ۴ صبح بیدار شدیم، آماده حرکت برای صعود خوب شدیم. با اعلام سرپرست محترم حرکت را شروع نمودیم، در ابتدا مسیر سنگلاخ و صخره‌ای حدود ۲ ساعت طی مسافت شد و ساعت ۶:۴۵ از شیب سمت راست جاده خاکی به سمت ارتفاعات کوه حرکت نمودیم. بعد از طی مسافتی و حدود ساعت ۷:۳۰ صبح جهت صرف صبحانه توقف ۲۰ دقیقه‌ای داشتیم. در ادامه شروع به حرکت به سمت دامنه کوه نمودیم. در ابتدا به چشمه‌ای رسیدیم که با آبگیری و کمی استراحت و گرفتن عکس‌های یادگاری به مسیر ادامه دادیم و به دومین چشمه طبیعی رسیدیم. این آخرین چشمه تا کوه بود. آخرین سفارش‌ها توسط سرپرست گروه صورت گرفت. در طول مسیر از داخل بوته‌های گون عبور کردیم تا به پایین قله که کاملاً سنگی و دارای شیب تند بود رسیدیم. با توجه به شیب تند مسیر و لغزنده بودن سنگ‌ها و امکان سقوط به دره در بعضی مواقع به صورت سینه‌خیز مسیر را طی نمودیم. در نهایت با راهنمایی‌های سرپرست گروه و راهنمای محلی در ساعت ۱۲:۱۵ و با بیشترین تعداد نفرات به قله رسیدیم و صعودی دیگر به افتخارات کانون اضافه شد.

سرپرست گروه: عزت‌اله شنبه زاده
جلودار: مهرداد کریمی
عقب دار: صادق طرفی
افراد گروه: غلام امامی، محمدرضا نوری کیا، نوید امیدی، سعید جاری زاده، محمد نجفی، عظیم فرخ نیا، عبدالمحمد حسینی، خلیل جاری زاده، جعفر محمدیان، نجفعلی بهوندی، مجید تقوی فر، صادق عباسی طرفی، فرزاد فروزانفر، محمد مشهدی زاده، محمود اورکی، مهرداد کریمی، نوروز صالحی پور، حسین قوامی، محمد خالدی، سید ناصر موسوی، کاظم مزرعاوی، عزت‌اله شنبه زاده، عباس شهبازی

عناوین برگزیده