تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۶۹۴۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

و همچنان «خودرو» در صدر معاملات بورس

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، سه شنبه، ۱۱ اَمرداد، گروه خودرو با ۳۹ هزار و ۶۹۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۹۸ میلیارد ریال همچنان در صدر گروه‌های بورسی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز، ۱۱ اَمرداد ماه، شاخص هم‌وزن با ۲۲۴ واحد افزایش به رقم ۳۸۰ هزار و ۵۸۷ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۲ هزار و ۴۱۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد رسید.

در جریان چهارمین روز کاری هفته، بیش از ۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش یک هزار و ۶۵۸ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۵ هزار و ۱۸۴ واحدی را تجربه کردند.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۳۹ هزار و ۹۶۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۹۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه شیمیایی با ۲۰ هزار و ۹۹ معامله به ارزش یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۱۲ هزار و ۳۶۹ معامله به ارزش یک هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۸ هزار و ۳۰۳ معامله به ارزش ۶۹۷ میلیارد ریال و گروه چند رشت‌های صنایع با ۷ هزار و ۲۹۸ معامله به ارزش ۵۹۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۴۲ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۶۳۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۲۳۵ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۳۳ واحد و شرکت پتروشیمی نوری با ۱۹۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، بانک پارسیان با ۳۵۲ واحد، گروه دارویی برکت با ۱۰۹ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۰۵ واحد، شرکت بورس کالای ایران با ۱۰۲ واحد و شرکت پتروشیمی فناوران با ۸۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۱۱ اَمرداد ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۴ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۷۶۲ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۴۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۰ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۱ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۱۴ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۳ واحد و شرکت حمل‌ونقل گهرترابر سیرجان با ۲.۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت صنعتی مینو با ۶.۵ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۵.۷ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۴.۶ واحد، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۲ واحد و شرکت بهمن دیزل با ۱.۵بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده