تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۳
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۶۹۴۷۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

طراحی پلتفرم مشترک خودرو بین ایران، روسیه و چین

‌می‌متالز - دبیر شورای هماهنگی صنعت خودرو پیشنهاد کرد یک پلتفرم مشترک خودرویی بین ایران، روسیه و چین تعریف و طراحی شود.

به گزارش می‌متالز، دبیر شورای هماهنگی صنعت خودرو با اشاره به فرصت بسیار خوب پیش آمده برای حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی در بازار روسیه، پیشنهاد کرد یک پلتفرم مشترک خودرویی بین ایران، روسیه و چین تعریف و طراحی شود.

 روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی خودرو کشور، «احمد قلعه بانی» در جلسه هماهنگی برگزاری پاویون اختصاصی ایران در نمایشگاه اتومبیلتی روسیه افزود: در این زمینه می‌توان تفاهم نامه مشترک بین چین، ایران و روسیه منعقد و تعریف کرد که روی آن پلتفرم، خودرو‌های زیادی نیز قابل تعریف و تولید است که منجر به پایین آمدن قیمت تمام شده خودرو در این کشور‌ها خواهد شد.

قلعه‌بانی با اشاره به فرصت بسیار خوب پیش آمده برای صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور، به سفر پوتین به تهران اشاره کرد و گفت: بهتر است تفاهم‌نامه‌هایی با ذکر مبالغ مربوطه و سر جمع مبالغ تهیه و منعقد و جمع موارد در خبر‌های ارسالی از نمایشگاه اعلام شود.

وی به بازدید خود از شرکت روسی لادا در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت این شرکت خودروسازی آن زمان در دست فرانسوی‌ها بود و خودروی ال ۹۰ نیز در خطوط آن‌ها تولید می‌شد.

دبیر شورای هماهنگی صنعت خودرو کشور اضافه کرد: احساس می‌کنم روس‌ها در جریان تحریم‌ها در تأمین بخشی از مواد اولیه که از کشور‌های اروپایی تامین می‌کردند دچار مشکل شده باشند، در این راستا می‌توان شرکت‌های پتروشیمی، فولاد‌های آلیاژی و ... کشورمان را برای حضور در نمایشگاه روسیه ترغیب کرد تا شاهد انعقاد تفاهم نامه‌های از سوی شرکت‌های یاد شده با طرف‌های روسی باشیم.

برپایه این گزارش، نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ برابر با ۲۲ تا ۲۵ آگوست ۲۰۲۲ در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

همچنین برگزاری پنل مشترک صنعت قطعه سازی ۲ کشور، امضای تفاهم نامه انجمن‌های قطعه سازی ایران و روسیه، برگزاری تور‌های بازدید از چند کارخانه خودرو و قطعه‌سازی روس و تشکیل جلسات B ۲ B با شرکت‌ها و صنعتگران روسیه از برنامه‌های جانبی است که انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور برای این نمایشگاه در نظر گرفته است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده