تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۶۹۴۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طالبان خواستار سرمایه گذاری ژاپن در معادن افغانستان شد

‌می‌متالز - شیخ شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و صنعت افغانستان در دیدار با تاکاشی اوکادا سفیر ژاپن در کابل، خواستار سرمایه گذاری توکیو در بخش معادن کشورش شد.

به گزارش می‌متالز، در این دیدار سفیر ژاپن در کابل، به روابط دیرینۀ این کشور و افغانستان اشاره کرد و گفت: توکیو مایل است به مردم افغانستان بر اساس روابط دیرینه‌ای که دارد کمک کند تا مردم این کشور با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: ژاپن به مردم افغانستان در بخش‌های مختلف کمک و با آن‌ها همکاری خواهد کرد.

در همین‌حال، سرپرست وزارت معادن و صنعت، در مورد سرمایه‌گذاری روی معادن افغانستان و دوستی تاریخی و دیرنیۀ افغانستان و ژاپن صحبت کرد.

وی گفت: اکنون امنیت در سراسر کشور تأمین شده و به آسانی می‌توانیم از ولایتی به ولایت دیگر بدون هیچ خطری سفر کنیم. بنا براین، ژاپن و تمامی سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی که خواهان سرمایه‌گذاری در بخش معادن در افغانستان هستند؛ زمینه را برای آنان فراهم خواهیم کرد.

به گفتۀ دلاور؛ در بخش‌ تعلیم و تحصیل زنان از سوی حکومت فعلی هیچ ممانعتی وجود ندارد و تلاش جدی خواهد شد که زمینۀ بهتر آموزش و کار برای خانم‌ها فراهم شود.

در پایان این دیدار، سرپرست وزارت معادن و صنعت از کمک‌های ژاپن قدردانی کرد و گفت که افغانستان به دنبال روابط مثبت با همه کشور‌های جهان است.

پیش از این نیز سفیرژاپن در کابل، در دیدار با شماری از مقامات و مسوولان افغانی، وعدۀ هر نوع همکاری با مردم این کشور را داده بود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده