تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۶۹۶۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش کم سابقه قیمت سنگ آهن چین

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، با توجه به افزایش حاشیه سود کارخانه‌ها و همچنین افزایش تولیدات صنعتی، قیمت سنگ آهن به بالاترین حد خود در ۴ هفته اخیر افزایش یافت.

قیمت سنگ آهن در بالاترین حد خود در چهار هفته اخیر

به گزارش می‌متالز، قیمت سنگ آهن در روز پنج شنبه (۲۸ ژوئیه) به بالاترین حد خود در چهار هفته اخیر رسید. باید توجه داشت که قیمت این محصول با افزایش حاشیه فولاد در چین و امید به بهبود اقتصادی قوی برای بزرگترین تولید کننده فولاد جهان تقویت شد.

فعالان بازار اعلام کردند به دنبال گزارش فایننشال تایمز مبنی بر اینکه چین با اعطای ۱ تریلیون یوان (۱۴۸.۳ میلیارد دلار) وام برای پروژه‌های متوقف شده، به توسعه دهندگان املاک دارای نقدینگی کم کمک می‌کند، قیمت فولاد نیز در کشور چین افزایش یافت و در شانگ‌های به بالاترین حد خود در دو هفته اخیر رسید.

بر اساس گزارش فست مارکت، قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد وارداتی به شمال چین در صبح روز پنج شنبه (۲۸ ژوئیه) به ۱۱۹.۷۴ دلار در هر تن رسید. بررسی‌ها نشان داد که قیمت این محصول نسبت به روز قبل حدود ۶.۸ درصد افزایش داشته است.

منابع خبری اعلام کردند بیشترین قرارداد سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین در روز پنج شنبه (۲۸ ژوئیه) حدود ۷.۲ درصد افزایش یافت و با قیمت ۷۹۳.۵۰ یوان (۱۱۷.۶۷ دلار) در هر تن بسته شد.

در این میان SMM که ارائه دهنده اطلاعات فلزات چینی است در روز پنج شنبه گزارش داد که ۱۲ کارخانه مبتنی بر کوره بلند چین با بهبود حاشیه سود، فعالیت خود را از سر گرفته اند. این در حالی است که ده‌ها کوره در چین برای هفته‌ها بسته بودند، زیرا تقاضای ضعیف فولاد و قیمت‌های پایین اخیراً باعث کاهش سود کارخانه‌ها شده بود.

با توجه به آنچه تحلیلگران در Zhongzhou Futures گزارش دادند بازار سنگ آهن و سایر مواد تشکیل دهنده فولاد در حال حاضر به دلیل بازیابی شدید حاشیه سود کارخانه‌ها و داده‌های اقتصادی خوش بینانه چین و همچنین افزایش تولید صنعتی در ماه ژوئن بهبود یافته است.

تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی اعلام کردند که تأثیر تسریع اقدامات سیاستی حامی رشد باعث بهبود اقتصادی در سه ماهه سوم خواهد شد. این امر نشان می‌دهد محیط عملیاتی برای شرکت‌های صنعتی احتمالاً به طور پیوسته بهبود خواهند یافت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده