تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۶۹۷۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پاسخ رییس سازمان بورس به انتقاد‌ها

‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه این سازمان مواضع خود را اعلام می‌کند بر این نکته تاکید کرد که تصمیمات کلان اقتصادی فقط با نظر سازمان بورس گرفته نمی‌شود.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی درمورد برخی انتقاداتی که نسبت به سازمان بورس در برابر خواسته سایر نهاد‌های دولتی مطرح می‌شود، اظهار کرد: موضوع سکوت سازمان بورس نیست، سازمان بورس در این موارد سکوت نکرده است.

وی ادامه داد: در جلسات مواضع خود را محکم ارائه می‌کنیم، اما تصمیمات کلان اقتصادی فقط با نظر سازمان بورس گرفته نمی‌شود. ضمن اینکه کارشناسان و تحلیلگران بازار نیز باید نظرات خود را اعلام کنند تا تصمیم گیرندگان متوجه شوند اثرات تصمیمی که می‌گیرند کجا خود را نشان می‌دهد.

 وی ادامه داد: با این حال سازمان بورس با همه توان مواضع خود را اعلام می‌کند و تا کنون بسیاری از مواردی که اعلام کرده بودیم را پیگیری کرده‌ایم و روی خواسته خود ایستاده‌ایم. از طرف دیگر دولت هم اولویت‌هایی دارد که ممکن است بعضا با بازار سرمایه همسو نباشد. باید بین سیاست‌ها تعادل برقرار شود تا آسیب جدی به بازار وارد نشود. ضمن اینکه شرایط کلان اقتصاد هم باید در نظر شود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده