تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۶۹۸۰۷
سرویس خبر : انرژی

ثبت رکورد جدید قیمت برق در آلمان

‌می‌متالز - قیمت برق در آلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار اروپا ۲ درصد در اولین ساعات روز جمعه افزایش یافت و به رکورد ۴۱۹ دلار در هر مگاوات ساعت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت برق در آلمان به‌دنبال هشدار چندین شرکت انرژی در سراسر اروپا در مورد کاهش عرضه برق به‌خاطر گرما و خشکی هوا و تاثیر آن بر تولید برق هسته‌ای و برق زغال‌سنگ، افزایش یافت.

قیمت برق در آلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار اروپا ۲ درصد در اولین ساعات روز جمعه افزایش یافت و به رکورد ۴۱۹ دلار در هر مگاوات ساعت رسید.

هرروز شرکت‌های انرژی بیشتری در اروپا به سوخت‌های دیگری غیر از گاز طبیعی روی می‌آورند، چون قیمت بسیار بالای گاز و بی‌ثباتی عرضه روسیه اجازه پر کردن ذخایر گاز اروپا را برای فصل زمستان نمی‌دهد.

اما عرضه زغال‌سنگ هم به‌خاطر سطح پایین آب در رودخانه راین که یکی از مسیر‌های اصلی انتقال زغال‌سنگ و سوخت در اروپاست محدود شده‌است.

اطلاعیه سوئیس مبنی‌بر کاهش تولید در نیروگاه برق هسته‌ای بزنوا به‌خاطر محدودیت استفاده از آب گرم جهت خنک کردن رآکتورها، باعث افزایش بیشتر قیمت برق در روز جمعه شد. شرکت برق EDF فرانسه هم هفته‌هاست هشدار می‌دهد تولید برق هسته‌ای در این کشور به‌خاطر دمای بالای آب رودخانه‌ها کاهش خواهد یافت.

شرکت‌های انرژی در آلمان هشدار داده‌اند فعالیت نیروگاه‌های برق زغال‌سنگ به‌خاطر کمبود عرضه این سوخت مختل خواهد شد. سطح پایین آب در رودخانه راین حمل‌ونقل زغال‌سنگ را با مشکل مواجه کرده‌است.

انتظار می‌رود گرمای هوا در آلمان هفته‌ها ادامه داشته باشد. به‌این‌ترتیب قیمت برق در آلمان و اروپا بازهم افزایش خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده