تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۶۹۸۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گردشگری معادن در کوهبنان فعال می‌شود

‌می‌متالز - فرماندار کوهبنان گفت: در تلاش هستیم گردشگری معادن را با کمک مدیران معادن شهرستان، فعال کنیم.

به گزارش می‌متالز، مجید توکلی افزود: کوهبنان یکی از مراکز گردشگری استان کرمان است که آثار مذهبی، تاریخی، باستانی، سیاحتی، زیارتی، طبیعی و گردشگری فراوان دارد که این ویژگی‌ها موجب شده این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری در جنوب شرق کشور مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

او بیان کرد: کوهبنان همواره مامن و ماوای گردشگران بوده به گونه‌ای که در گذشته نه چندان دور مارکوپولو به عنوان اولین گردشگر خارجی کوهبنان را شهری بزرگ، آباد و زیبا توصیف کرده که این موضوع باعث شده گردشگران خارجی با شور و شوق وصف ناپذیر به کوهبنان سفر کنند تا شهر آیینه‌های فولادی و توتیا را از نزدیک ببینند.

توکلی تصریح کرد: در تلاش هستیم که گردشگری معادن در کوهبنان راه اندازی شود که در این رابطه مساعدت هیات مدیره، مدیر عامل زغال سنگ استان کرمان و سرمایه گذاران بخش خصوصی ضروری است.

فرماندار کوهبنان گفت: باید یکی از معادن متروکه تجهیز شود، ایمنی معدن جهت حضور گردشگران افزایش پیدا کند که این مهم باعث معرفی بیشتر معادن زغال سنگ، شهرستان تاریخی کوهبنان و جذب اعتبارات ویژه خواهد شد.

او افزود: راه اندازی مجتمع گردشگری، استقرار تجهیزات و زیر ساخت‌ها، برگزاری اردو‌های دو روز درون استانی با همکاری آموزش و پرورش ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه، مسوولین دفاتر گردشگری، مدیران ارشد استان و شهرستان‌های اطراف را در دستور کار داریم.

معاون میراث فرهنگی استان کرمان گفت: ۷۰۰ میلیون تومان در مجتمع گردشگری آسیاب آبی هشتم کوهبنان و ۴۷۰ میلیون در مجتمع زیارتی و سیاحتی امام زاده بی بی عصمت شهرستان کوهبنان کار کردیم، اما هر مجموعه برای اتمام نیاز به چهار میلیارد اعتبار دارد.

رضا بردبار گفت: در حال حاضر ۱۱ خانه بوم گردی در کوهبنان مجوز گرفتند که تاکنون برای احداث آن‌ها حدود دو میلیارد تسهیلات پرداخت شده است و چهار مرکز بوم گردی دیگر در کوهبنان در دست اقدام داریم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمان گفت: احداث مجتمع گردشگری در کوهبنان، احداث هتل سنتی و بهره جستن از سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت هتل را در دستور کار داریم که به هر مجتمع گردشگری که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد ۷۰ درصد تسهیلات ملی را میراث فرهنگی جهت تکمیل طرح‌ها پرداخت می‌کند.

بردبار گفت برای اخذ موافقت اصولی طرح‌های گردشگری نقشه، سند مالکیت و طرح توجیهی ضروری است جا دارد راه اندازی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده