تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۷۳۹۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدن طلا آق‌دره تکاب تعطیل نشده است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: معدن طلای آق‌دره شهرستان تکاب تعطیل نشده و طبق روال گذشته در حال فعالیت است.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی روز سه‌شنبه با تکذیب اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تعطیل شدن معدن طلای تکاب، اظهار کرد: معدن طلای آق‌دره دارای یک کارخانه فرآوری سنگ نیز است که قرار بر این بود برای تجهیز این کارخانه فرآوری، فقط این بخش مدت کوتاهی تعطیل شود که طبق پیگیری‌های انجام شده نه تنها این بخش تعطیل نشده، بلکه تعدیل نیرویی نیز انجام نشده است.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار نفر در معدن طلای آق‌دره تکاب مشغول به کار هستند، افزود: از این تعداد حدود ۵۷۶ نفر در خود معدن و مابقی نیز در بخش‌های مختلف فرآوری فعالیت می‌کنند.

مدیرکل صمت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده قرار بر این شد که در صورت تجهیز کارخانه فرآوری بخش سنگ این معدن، کارگران این بخش نیز تا اتمام مراحل تجهیز در قسمت‌های مختلف معدن مشغول به کار شوند.

صبح امروز اخباری مبنی بر تعطیلی معدن طلای آق‌دره تکاب در رسانه‌های محلی منتشر شده بود.

معدن طلای آق‌دره به عنوان دومین معدن طلای کشور در بخش تخت سلیمان و در ۳۰ کیلومتری شهرستان تکاب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

عناوین برگزیده