تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۲۹
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۷۴۱۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

۱۰۰ درصد اعتبارات تبصره ۱۸ در استان زنجان جذب شده است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بیش از ۱۰۰ درصد تسهیلات تبصره استان زنجان طبق رقمی که انعقاد قرارداد صورت گرفته، جذب شده و هیچ رقمی از استان خارج نشده است.

به گزارش می‌متالز، ناصر فغفوری ظهر سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید که در استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه هیچ‌گونه اطلاعاتی از عمده پول اختصاص یافته در حوزه تسهیلات در دست نداریم، اظهار کرد: انرژی که برای رصد هزینه نقدینگی در حوزه صنعت صرف می‌شود، زیاد است.

وی با اشاره به اینکه میران نقدینگی در بخش صنعت علی‌رغم اینکه انرژی زیادی برای آن صرف می‌شود، یک چهارم میزان نقدینگی در طرح رونق است، افزود: آنچه که در این حوزه مشکل‌ساز است، مربوط به سه چهارم باقی مانده در طرح رونق است؛ چراکه اطلاعاتی در این زمینه در دسترس نیست.

این مسئول با بیان اینکه گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۱۰۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ استان زنجان طبق رقمی که انعقاد قرارداد صورت گرفته، جذب شده و هیچ رقمی از استان خارج نشده است، تصریح کرد: یکی از مباحثی که باید به جد به آن ورود کنیم، بحث عدم رعایت برخی واحد‌ها در دریافت تسهیلات مورد نیاز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در همین خصوص ادامه داد: برخی مواقع مشاهده می‌شود که یک واحد تولیدی در قالب طرح رونق تسهیلاتی را دریافت می‌کند و همزمان از سه بانک دیگر به دلیل اینکه شرایط مطلوبی دارد، تسهیلاتی می‌گیرد و این موضوع از مسائلی است که باید مدیریت شود.

فغفوری با اشاره به مباحثی که در کارگروه رفع موانع تولید و ستاد تسهیل مطرح می‌شود، این مباحث را به دو بخش تقسیم کرد و یادآور شد: یکی از مباحث مطرح شده در این کارگروه مربوط به مشکلات موردی واحد‌های تولیدی است. با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که عمده این مشکلات مربوط به بدهی‌های معوقه، دریافت نکردن تسهیلات و انعقاد قرارداد و تامین ضامن بود.

وی با تاکید بر اینکه انتظار داریم با مطرح شدن این مشکلات در حضور نمایندگان بانک‌ها و نیز صندوق کارآفرینی، شاهد گره‌گشایی از مشکلات این واحد‌های تولیدی در استان باشیم، افزود: خوشبختانه در جلسه امروز ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید، مشکلات سه واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده