تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۲۷۴۱۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبت افزایش سرمایه یک سهام بورسی به ۱۹ هزار میلیارد تومان

‌می‌متالز - مرحله دوم افزایش سرمایه شرکت فولاد خوزستان در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و سرمایه این شرکت از ۱۲ هزار میلیارد تومان به ۱۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. در روز‌های پس از بازگشایی سهام فخوز از مجمع، این نماد با ورود پول حقیقی مواجه است، اما روند نزولی قیمت این سهم تغییری نکرده است.

به گزارش می‌متالز، افزایش سرمایه نماد فخوز که در ماه های اخیر خبر ساز شده بود، در مجمع 5 شهریور ماه نهایی شد و در تاریخ 20 شهریور 1401 توسط سازمان ثبت شکرت ها به ثبت رسید. این افزایش سرمایه، بخش دوم افزایش سرمایه دو مرحله ای سهام فولاد خوزستان بود که در مجمع عمومی آبان سال قبل مصوب شده بود. با اجرای مرحله دوم افزایش سرمایه فخوز سرمایه این شرکت از 12 هزار میلیارد تومان به 19 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

افزایش سرمایه نماد فخوز که در ماه‌های اخیر خبر ساز شده بود، در مجمع ۵ شهریور ماه نهایی شد و در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ توسط سازمان ثبت شکرت‌ها به ثبت رسید. این افزایش سرمایه، بخش دوم افزایش سرمایه دو مرحله‌ای سهام فولاد خوزستان بود که در مجمع عمومی آبان سال قبل مصوب شده بود. با اجرای مرحله دوم افزایش سرمایه فخوز سرمایه این شرکت از ۱۲ هزار میلیارد تومان به ۱۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

روند قیمتی و خالص پول حقیقی سهام فولاد خوزستان

سهام فخوز مرداد سال جاری را در رنج قیمتی ۴۰۰ تومانی طی کرد. با توجه به افزایش سرمایه پیش روی این سهام در مرداد ماه و تأثیر منفی اخبار برجامی بر صنعت فلزات اساسی می‌توان عملکرد خنثی مرداد ماه فخوز را به نسبت همگروه‌های خود مناسب دانست. روند پول حقیقی قبل از این افزایش سرمایه به شکلی بود که خالص جریان پول حقیقی از ۱۰ مرداد ماه تا انتهای این ماه نزدیک به صفر بوده است. بعد از بازگشایی نماد فخوز به دلیل مجمع ابتدای شهریور قیمت این سهام ۱۴۱ تومان کاهش یافت و در ۵ روز معاملاتی بعد از این مجمع نیز روند قیمتی فخوز همچنان نزولی است. با وجود روند نزولی قیمت سهام فخوز جذب پول حقیقی به این نماد افزایش یافته است و مجموع جریان خالص پول حقیقی در این چند روزه به مثبت ۷.۳ میلیارد تومان رسیده است.

ثبت افزایش سرمایه یک سهام بورسی به ۱۹ هزار میلیارد تومان

فروش ماهانه فولاد خوزستان از ابتدای سال ۱۴۰۰

فروش ماهانه شرکت فولاد خوزستان نشان از فصلی بودن فروش این شرکت دارد. به همین دلیل مقایسه ماه به ماه بهتر معیار برای ارزیابی عملکرد ماهانه این شرکت است. این شرکت در سال قبل ۵۰ هزار و ۲۱۷ میلیارد تومان فروش داشته است و در ۵ ماهه سال جاری توانسته است فروش خود را از ۱۷ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان سال قبل به ۱۸ هزار و ۸۹۱ میلیارد تومان برساند که رشد ۶ درصدی را در فروش ۵ ماهه ابتدایی این شرکت نشان می‌دهد. بیشترین رشد فروش ماه به ماه فولاد خوزستان در خرداد ماه با ۶۹ درصد افزایش فروش ماهانه و کمترین رشد را فروردین با کاهش ۲۰ درصدی فروش ماهانه به نسبت مدت مشابه در سال قبل به ثبت رسانده اند.

ثبت افزایش سرمایه یک سهام بورسی به ۱۹ هزار میلیارد تومان

منبع: اقتصادنیوز

عناوین برگزیده