تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۷۴۲۱۵

غفلت از مزیت‌های حمل‌ونقل دریایی با وجود ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی

‌می‌متالز - مدیرعامل ایزوایکو با بیان "نباید در حوزه ساخت و تعمیر کشتی به خارج وابسته باشیم"گفت: ظرفیت اقتصادی کشور با وجود ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب مغفول مانده است.

به گزارش می‌متالز، سلمان ضربی درباره ضرورت توسعه ناوگان حمل‌ونقل دریایی کشور و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد ایران، اظهار کرد: صنعت دریایی، یکی از مؤثرترین صنایع دنیا به شمار می‌رود و بیش از ۹۰ درصد حمل‌ونقل و تجارت دنیا از طریق حمل‌ونقل دریایی، صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشور‌ها مزیت حمل‌ونقل دریایی خود را به صورت جدی مدنظر قرار داده‌اند در حالی که این ظرفیت اقتصادی در کشور ما با وجود ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و وجود دریا در شمال و جنوب ایران مغفول مانده است.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان یک فرصت طلایی برای توسعه حمل‌ونقل دریایی کشور به شمار می‌روند، گفت: این شرکت‌ها می‌توانند فاصله حمل‌ونقل در کشور ما با کشور‌های توسعه یافته را کم و شرایطی ایجاد کنند تا بتوانیم از مزیت دریا در توسعه اقتصاد بهره‌مند شویم.

ضربی با تاکید بر اینکه ناچاریم به مقوله ساخت شناور‌ها ورود کنیم، عنوان کرد: محدودیت‌ها ایجاد شده نظیر تحریم باعث قفل شدن صنعت حمل‌ونقل یک کشور می‌شود و موجب می‌شود خطوط کشتیرانی از داشتن کشتی‌های جدید و به‌روز محروم شوند.

وی گفت: به طور حتم باید ناوگان حمل‌ونقل دریایی توسعه یابد که در این راستا یکی از استراتژی‌ها، تقویت ناوگان ملی است. برای کمک به ارتقا وضعیت ناوگان حمل‌ونقل دریایی بایستی صنایع ملی خود داشته باشیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر حمل‌ونقل دریایی دنیا به یک بازار رقابتی تبدیل شده است، اظهار کرد: باید در صنایع دریایی ایران تحول ایجاد کنیم و بتوانیم در بازار دنیا به بهترین شکل، رقابت کنیم.

ضربی افزود: نباید در حوزه ساخت و تعمیرات کشتی به خارج وابسته باشیم و باید با بهره‌مندی از توان داخلی در حوزه دریایی بتوانیم در صنعت حمل‌ونقل دریایی، وضعیت را تغییر دهیم و جایگاه خود را چه در سطح منطقه و چه در سطح بین‌المللی ارتقا بخشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده