تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۷۴۲۸۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

سایه رکود بر سر بازار مصالح ساختمانی

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه فروشندگان سیمان و مصالح ساختمانی خراسان جنوبی گفت: کوچ سازندگان مسکن و کاهش ساخت و ساز‌ها از عوامل رکود بازار مصالح ساختمانی است.

به گزارش می‌متالز، علوی رئیس اتحادیه فروشندگان سیمان و مصالح ساختمانی خراسان جنوبی گفت: میزان تقاضا برای خرید مسکن نسبت به پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته که به طور طبیعی بر بازار فروش مصالح ساختمانی نیز تأثیر گذاشته است.

او افزود: یکی از دلایل رکود بازار ساخت و ساز‌ها و خرید مصالح ساختمانی، کوچ سازندگان مسکن به استان‌های دیگر خصوصاً خراسان رضوی است.

علوی ادامه داد: جو روانی ناشی از توافق هسته‌ای در جامعه و اینکه آیا قیمت‌ها کاهش خواهد داشت یا خیر، باعث شده تا برخی از مردم برای خرید مصالح ساختمانی دست نگه دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان سیمان و مصالح ساختمانی خراسان جنوبی بیان کرد: کمبودی در زمینه تأمین سیمان وجود ندارد و دو کارخانه تولید سیمان در استان فعالند و علاوه بر تأمین نیاز داخل، صادرات نیز دارند.

علوی گفت: از ابتدای امسال هر پاکت سیمان از ۴۱ هزار تومان به ۴۳ هزار تومان رسیده که ناشی از افزایش هزینه‌های تولید و حمل و نقل است.

او اظهار کرد: تاکنون طرح اقدام ملی مسکن تأثیری بر بازار مصالح ساختمانی نداشته، زیرا هنوز ساخت و ساز‌ها در مراحل اولیه است و هنوز به مصالح بنایی نرسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده