تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۳۲
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۷۴۴۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نمایندگان مجلس منتظر نهایی شدن آیین نامه واردات خودرو برای اظهار نظر هستند

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: منتظر نهایی شدن آیین نامه واردت خودرو هستیم تا در خصوص آن اظهار نظر کنیم.

به گزارش می‌متالز، روح اله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در خصوص تدوین آیین نامه وارادت خودرو در دولت گفت: در خصوص تدوین آیین نامه واردات خودور با مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع و معادن هماهنگی نشده است.

وی افزود: اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی طرح واردات خودرو را که در دوره دهم مجلس شورای اسلامی تهیه شده بود در این دوره اصلاح کردند.

سخنگوی کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با مصوبه مجلس در خصوص واردات خودرو علی رغم مقاومت‌هایی که در شورای عالی نظارت صورت گرفت قانون واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۱ قرار گرفت.

عباسپور یادآورشد: در قانون مصوب مجلس پیش بینی شده ۱۰۰ هزار دستگاه خودور شامل ماشین آلات کشاورزی، ماشین آلات راه سازی و همچنین خودرو‌های سبک وارد کشور شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: پس از تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی و تصویب شورای محترم نگهبان قرار است که دولت تا پایان شهریورماه آیین نامه واردات خودرو را تدوین و نهایی کند تا واردات خودرو هر چه سریعتر انجام شود، اما تاکنون با توجه به روز‌های پایانی شهریور، آیین نامه واردات خودرو در اختیار کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی قرار نگرفته تا بتوانیم

در خصوص آیین نامه واردات خودرو اظهار نظر کارشناسی کنیم و بدانیم که آیین نامه واردات خودرو تا چه میزان با روح قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و اهدافی که مورد نظر اعضای کمیسیون صنعت و معدن بوده همخوانی دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده