تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۷۴۵۱۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حسینی‌کیا:

مردم از کیفیت لوازم یدکی خودرو گلایه‌مند هستند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر گلایه‌هایی درباره کیفیت پایین لوازم یدکی مطرح می‌شود، گفت: با وجود اینکه قطعات یدکی نو هستند، اما به سرعت از رده خارج می‌شوند و از آنجاکه برخی قطعات مصرفی هستند و شامل گارانتی نمی‌شود، موجب دغدغه و تحمیل هزینه به مشتریان می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی کیا درباره وضعیت بازار قطعات یدکی خودرو، گفت: اقداماتی در وزارت صمت برای جلوگیری از توزیع قطعات یدکی تقلبی و قاچاق در حال انجام است به این معنا که تمامی کالا‌ها باید دارای بارکد باشند تا امکان رصد داشته باشند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: نظارت دقیق بر بازار می‌تواند قطعات یدکی بی‌کیفیتی که زیرپله‌ای تولید می‌شود را از رده خارج کند از سوی دیگر نظارت موجب افزایش کیفیت قطعات خواهد شد تا با این امر هزینه‌های مردم کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با اقدامات لازم بستری فراهم کند که تولیدات مربوط به خودرو علاوه بر اینکه استاندارد‌های ۸۵ گانه را تامین کند در مرحله بعدی بتواند به استاندارد‌های بالاتر نیز دست یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در حال حاضر گلایه‌هایی درباره کیفیت پایین قطعات یدکی مطرح می‌شود؛ در واقع با وجود اینکه قطعات یدکی نو هستند، اما به سرعت از رده خارج می‌شوند و از آنجاکه برخی قطعات مصرفی هستند و شامل گارانتی نمی‌شود، موجب دغدغه و تحمیل هزینه به مشتریان می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده