تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۷۴۵۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۴۰۹۵ واحدی شاخص بورس تهران

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۴۰۹۵ واحد همراه شد.

به گزارش می‌متالز، شاخص بورس تهران امروز هم در یک روند کاملا کاهشی قرار گرفت به گونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش ۴۰۹۵ واحد نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۸۲۱ واحد رسید.

همچنین شاخص کل در معیار هموزن با کاهش ۱۶۹۸ واحد به رقم ۴۰۰ هزار و ۲۱۲ واحد رسید. امروز ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است، به بیش از ۵ میلیون و ۱۶۷ هزار میلیارد تومان بالغ شد.

معامله گران در بورس تهران امروز بیش از ۴.۲ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۳۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۲۱۳ میلیارد تومان دادوستد کردند. همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با نگاه وزنی ـ ارزشی ۳ دهم درصد افت کردند.

این دو شاخص با معیار هموزن ۴۲ صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور ۳۱ صدم درصد افت کرد، شاخص اول بازار بورس ۳۳ صدم بورس کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس که معاملات کلان در آن انجام می‌شود ۲۶ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشته و برعکس نماد‌های پتروشیمی خلیج فارس، گل گهر، بانک پاسارگاد، ایران خودرو، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند. در فرابورس ایران هم شاخص کل بورس با ۵۳ واحد کاهش به رقم ۱۸ هزار و ۵۷۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم به بیش از یک میلیون و ۲۴ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه ۳۴۸ هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران امروز بیش از ۵.۵ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۵۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۴۳ هزار میلیارد تومان دادوستد کردند. البته لازم به یادآوری است امروز دوشنبه مانند روز‌های دوشنبه در قالب عملیات بازار باز در شبکه بانکی کشور بیش از ۱.۵ میلیارد اوراق بدهی بانک مرکزی در قالب ۲۳۱ معامله و به ارزش ۴۱ هزار میلیارد تومان دادوستد کردند.

همچنین اوراق مالی اسلامی به میزان ۹.۷ میلیون ورقه به ارزش ۵۱ میلیارد تومان دادوستد کردند. سایر اوراق به میزان ۸۸۰ میلیون ورقه و به ارزش ۱۱ میلیارد تومان دادوستد شد و سهام به میزان ۳ میلیارد سهم در قالب ۱۴۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۲ میلیارد تومان دادوستد شد.

امروز نماد‌های زغال سنگ پروده طبس و بهمن دیزل بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نماد‌های سنگ آهن گهر زمین، صبا تامین، آریاساسول، بیمه پاسارگاد و بانک دی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده